April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۱۶۷۶
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
0
محمدقاسم پناهی گفت:‌ سازمان امور مالیاتی بیشترین ارتباط کاری را با فعالان اقتصادی داشته و با ایجاد سیستم‌هایی برای افزایش دقت در ارائه خدمات و کاهش نیروی انسانی در مواجهه با مودیان فرایند شفافی برای بسترهای مالیاتی فراهم کرده است.
پول‌نیوز - فهرست حقوق و دستمزدی که از طریق پنجره واحد کسب و کار به سازمان مالیاتی ارائه می‌شود با آنچه از طریق تامین اجتماعی ارائه شده، واحد خواهد شد.

به گزارش گروه دارایی و مالیاتی پول‌نیوز، محمدقاسم پناهی گفت:‌ سازمان امور مالیاتی بیشترین ارتباط کاری را با فعالان اقتصادی داشته و با ایجاد سیستم‌هایی برای افزایش دقت در ارائه خدمات و کاهش نیروی انسانی در مواجهه با مودیان فرایند شفافی برای بسترهای مالیاتی فراهم کرده است.

تخلفات لیست‌های حقوقی حذف می‌شود

وی افزود: در بخش ارتباط سیستمی بین دستگاه‌هایی مثل سازمان اسناد و سازمان تامین اجتماعی، سیستم‌های برخط برقرار شده تا ضمن افزایش سلامت اداری، فرایند بروکراسی اداری نیز کاهش یابد.

سرپرست سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در این زمینه در حالی پیش از این برای مالیات بر ارزش افزوده اقدام به ثبت‌نام دوباره می‌شد که یک ثبت برای عملکرد و یک ثبت نیز برای مالیات ارزش افزوده صورت می‌گرفت، اما اکنون تمام اشخاص حقوقی به محض تاسیس شرکت از طریق پنجره واحد کسب و کار بلافاصله در نظام مالیاتی از کد رهگیری و کد اقتصادی برخوردار می‌شوند که باعث شده فرایند زمانی مذکور به حداقل زمان کاهش یابد. در بخش تبادل اطلاعات بر اساس چارچوب‌ مالیات‌های مستقیم نیز می‌توان ارتباط برقرار کرد و فرایند را تسهیل کرد.

به گفته وی، در پنجره واحد کسب و کار علاوه بر خدمات برخط برای صدور کد رهگیری مالیات، حق تمبر و همچنین مالیات‌های مختلف از این محل که منجر به تاخیر در فرصت ارائه‌ شده می‌شد و جرایمی را برای اشخاص در بر داشت، از طریق سیستم برخط ضمن وصول مالیات مشکل مذکور نیز برطرف شده است.

پناهی با بیان اینکه از طریق پنجره واحد کسب و کار، فعل و انفعال شرکت‌ها از طریق سازمان مالیاتی دریافت و بر اساس آن قوانین اعمال می‌شود، افزود: در بحث برون‌سپاری نقل و انتقال املاک و مستغلات هم اکنون ۱۰ دفترخانه به صورت پایلوت از طریق سرورهای ثبت فعالیت خواهند کرد که ضمن وصول مالیات، مراجعه مودیان مالیاتی را به حداقل خواهد رساند و یا در بحث نقل و انتقالات املاک مسکونی این مراجعات به صفر خواهد رسید.

سرپرست سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: از طریق پنجره واحد کسب و کار لیست حقوق و دستمزد که به سازمان مالیاتی ارائه می‌شود، با آنچه که با سازمان تامین اجتماعی ارائه شده به شکل واحد خواهد بود و به این ترتیب جلوی سواستفاده‌ها از این بابت گرفته خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: