May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۲۵۲۵
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
0
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر اختصاص ۱۴ میلیارد ارز به کالا‌های اساسی است.
اختصاص 14 میلیارد ارز به کالا‌های اساسیپول‌نیوز - مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی ایران در آخرین نشست اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تصمیم مجلس مبنی بر اختصاص ۱۴ میلیارد ارز به کالا‌های اساسی است، گفت: انتظار می‌رود دولت مدیریت قیمت ارز را به نحوی انجام دهد که واقعیت‌های بازار در نظر گرفته شود ضمن اینکه یارانه نقدی نیز به دهک‌هایی اختصاص یابد که مستحق آن باشند پس باید در مجموع شرایطی را فراهم کرد که اقتصاد سالم‌تر باشد.

وی با برشمردن ۴ نرخ برای ارز در شرایط کنونی اقتصاد اظهار کرد: زمزمه اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تولید یک میلیون خودروی ارزان به گوش می‌رسد که جای سوال دارد.

وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر ادغام پنج بانک در بانک سپه گفت: دولت باید درباره ترازنامه این بانک‌ها شفاف سازی کند و اگر قرار است ضرر و زیان آنها را در این ادغام جبران کند کاملاً مشخص کنند که از چه منبعی این هزینه را پرداخت خواهند کرد. چراکه ادغام بانک‌ها نباید همچون ساماندهی مؤسسات اعتباری غیرمجاز و صندوق‌های قرض الحسنه از جیب دولت پرداخت شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران  اظهار کرد: از دولت و بانک مرکزی تقاضا داریم هر چه سریع‌تر تک نرخی کردن ارز را انجام دهند و شرایط رانت و فساد را از بین ببرند.

خوانساری با اشاره به اینکه سال ۹۸ را سالی سخت برای اقتصاد ایران دانست و گفت: علیرغم این سال سخت، اما فعالان اقتصادی نشان دادند که سرنوشت و آینده اقتصاد برایشان مهم است و بر روی آن حساس هستند. ضمن اینکه حضور حداکثری آنها در دوره نهم انتخابات اتاق‌های بازرگانی این موضوع را ثابت کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: