May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۴۰۸۵
۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
0
عظیمی گفت: ظرفیت نیروگاه های حرارتی کشور طی سال گذشته رشد مناسبی داشته و به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.
پول‌نیوز - حمیدرضا عظیمی، معاون برنامه ریزی شرکت برق حرارتی، با اشاره به ظرفیت نصب شده نیروگاه حرارتی اظهار کرد: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور طی سال گذشته رشد مناسبی داشته و  با تلاش‌های صورت گرفته  به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی به 80 هزار مگاوات رسید

معاون برنامه ریزی شرکت برق حرارتی افزود: ظرفیت نصب شده در نیروگاه حرارتی ۶۴ هزار مگاوات که شامل نیروگاه گازی، بخاری و سیکل است که مابقی آن نیروگاه تجدیدپذیر، هسته ای، برقابی و دیزلی را شامل می‌شود.

به گفته وی؛ در تابستان سال ۹۷ رکورد مصرف برق از ۵۷ هزار مگاوات عبور کرد که بخش اعظمی از آن توسط نیروگاه حرارتی تامین شد.

عظیمی با اشاره به استفاده از نسل جدید نیروگاه‌های حرارتی در کشور بیان کرد: طی چند سال گذشته با پیشرفت علم و تکنولوژی کیفیت ساخت نیروگاه حرارتی نیز رشد شگرفی داشته است و هم اکنون نسل جدید نیروگاه حرارتی کلاس F. برای افزایش راندمان و سازگاری محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: استفاده از نیروگاه‌های نسل جدید توسط شرکت‌های خصوصی آغاز شده است و در بخش دولتی نیز با استفاده از تکنولوژی و پتانسیل شرکت‌های داخلی زمینه برای بومی سازی این نسل از این نیروگاه‌ها و انتقال تکنولوژی به کشور‌های دیگر در حال پیگیری است.

معاون برنامه ریزی شرکت برق حرارتی با اشاره بومی سازی دانش حفط و نگهداری نیروگاه‌های حرارتی ابرازکرد:در تعمیرات و نگهداری نیروگاه‌های پیشرفت قابل توجهی داشته ایم و بخش اعظم آن توسط نیروی متخصص داخلی صورت می‌گیرد و ۹۰ درصد ساخت تجهیزات صنعت برق در داخل انجام می‌شود.

به گفته وی؛ صنعت برق کشور رتبه اول در منطقه و رتبه ۱۴ در جهان را دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور از پیک مصرف تابستان ۹۸ بیان کرد: برنامه‌های وزارت نیرو برای عبور از اوج مصرف تابستان ۹۸ از مرداد ماه امسال آغاز شده است که مطابق آن در پی افزایش ۵۲۲۳ هزار مگاواتی نیروگاه‌های حرارتی هستیم و در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر، برقابی ۷۰۰ مگاوات وارد وارد می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: