May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۵۲۳۴
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
0
چنانچه باران شدید یا سیلاب در راه نباشد وضعیت سدها از حالت قرمز بحرانی که آب زیادی وارد مخازن می‌شد خارج شدند.
پول‌نیوز - مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق با بیان اینکه در حاضر شرایط رودخانه ها تثبیت شده است، گفت: چنانچه باران شدید یا سیلاب در راه نباشد وضعیت سدها از حالت قرمز بحرانی که آب زیادی وارد مخازن می‌شد خارج شدند.

داریوش بهارلویی در رابطه با آخرین وضعیت سدهای خوزستان اظهار کرد: ورودی سدهای خوزستان کاهش پیدا کرده به تناسب از حجم خروجی‌ سدها نیز کم شده و دبی رودخانه کارون در مقطع اهواز نسبت به چند روز گذشته 400 تا 500 متر مکعب بر ثانیه کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در حاضر شرایط رودخانه ها تثبیت شده است، افزود: چنانچه باران شدید یا سیلاب در راه نباشد وضعیت سدها از حالت قرمز بحرانی که آب زیادی وارد مخازن می‌شد خارج شدند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی خوزستان مبنی بر اینکه شرایط بارش‌ها در اردیبهشت ماه به سمت نرمال و بیش از نرمال است، گفت: بخشی از سیلاب مربوط به سیلاب دشت است اگر چه هر چقدر از میزان خروجی سدها کم شود اثر خود را در سیلاب دشت خواهد گذاشت.

بهارلویی با بیان اینکه شرایط اضطراری که در شهرهای آبادان و خرمشهر اعلام شد بخشی مربوط به سیلاب دشت و بخشی مربوط به مد است، عنوان کرد: سدها به تناسب میزان ورودی و حجمی که نیاز است کم کردیم ضمن اینکه هر چقدر به پایان اردیبهشت نزدیک می‌شویم بارش باران کم خواهد شد.
منبع: فارس
برچسب ها: سد ، خوزستان ، بحران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: