کد خبر: ۳۰۵۳۷۸
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
۱
پول‌نیوز - از مسائلی که در عکاسی بسیار اهمیت دارد این است که نباید محیط آتلیه برای عکاسی نوزاد شلوغ باشد به علت اینکه اندازه نوزاد کوچک است و بکار گرفتن دکورهای شلوغ و بزرگ سبب از بین رفتن ظرافت نوزاد و عکس ها خواهد شد.

نکته های مهم در عکاسی از نوزاد

یکی از نکته هایی که می بایست در عکاسی از کودکان در نظر گرفته شود، تعویض لباس کودکان می باشد. این را باید بدانید که کودکان تمایلی به عوض کردن لباس ندارند و پیش از رفتن به آتلیه این مساله را باید در نظر داشته باشید که لباس ها را به ترتیب که برایتان اهمیت دارد بچینید.

به یاد داشته باشید که یکی از مورد هایی که می تواند در عکاسی از نوزادان کمک کند، داشتن اسباب بازی، خوراکی و موزیک مورد علاقه نوزاد است. و موقع عكاسى تلاش کنید کودک و یا نوزاد را مجبور به کاری نکنید، چون نوزاد از حالت طبيعى خارج می شود و شروع به گریه کردن می کند.

نکته های مهم پیش از وارد شدن به آتلیه نوزاد

نکته های مهم پیش از وارد شدن به آتلیه نوزاد این است که حتی رمان نویس ها ، سخنورترین آدم ها و تاریخ نگارها هم نمی توانند به اندازه یک عکس ساده، تاثیر گذار باشند. می توان گفت که بهترین اختراع بشر که تا به حال درست کرده است دوربین عکاسی است. ثبت لحظه ها را نمی توان ارزش گذاری کرد و ما موقعی می توانیم به مفید بودن این اختراع پی ببریم که پس از سال ها ، با مرور آلبوم خاطراتمان چشمانمان به تصاویر کودکمان خیره شود و آن موقع است که بهترین لحظه زندگیتان جلوی چشمانتان ظاهر می شود و شروع می کنید آن را به بغل کردن و بوسیدن.

بهترین موقع برای عکاسی نوزاد چه سنی است ؟

از نظر بعضی عکاسان ، بهترین موقع 5 الی 15 روزگی نوزاد است. آنها اعتقاد دارند که در این سن میزان هوشیاری بعضی از نوزادان پایین پایین است و امکان حرکت دادن بدنشان بسیار کم است.

شیر دادن پیش از عکاسی: شیر خشک به دلیل غلظت زیاد و تأثیر آن در فرو بدن نوزاد به خواب عمیق خیلی به خانواده ها پیشنهاد می شود.

او را به حمام ببرید: یا اینکه او را حمام کنید که این کار سبب خستگی و آرامش عضلات نوزاد می شود و باعث می شود خواب آرام و عمیقی داشته باشد.

نکته خیلی مهم : در بعضی از مورد ها دیده شده که اکثر عکاسان قطره آستیمینوفن را برای نوزادان زیر سه ماه تجویز می کنند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که این قطره را حتما زیر نظر پزشک به نوزاد بدهید.

از نکات دیگری که باید دقت داشته باشید چشمان نوزاد است، چشمان نوزاد بسیار حساس و ضعیف است و موقعی که بیدار می شود، فلش دوربین عکاسی تاثیر منفی روی او می گذارد و یا او را به حتی گریه کردنش می اندازد.

بعضی ها بر این باورند که بهترین موقع برای عکاسی نوزاد قبل از 3 ماهگی، در خواب بودن کودک است. چنان چه تمایل داشته باشید از کودک خود در زمان بیداری باید بعد از 3 ماهگی عکس بگیرید. با این حال پیشنهاد می کنیم که تا پیش از 3 ماهگی ، از نوزاد در خواب بسنده کنید.

زمان مناسب برای عکس گرفتن از نوزادان چه موقعی است؟

باید به این موضوع آگاه باشید که کودک شما چه زمانی از روز آرام تر است و چه زمانی بی قراری هایش شروع می شود؟ پاسخ این سوال بهترین موقع رزرو آتلیه عکاسی نوزاد را در اختیار شما می گذارد و باعث می شود به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

بعضی از نوزادان در ساعات ابتدایی روز سرحال ترند و در ساعات آخر روز ، بی تاب و بی قرار هستند. احتمال دارد آرام کردن آنها مقداری زمان ببرد.

نکته : نوزادان به دما و سر و صدا خیلی حساس هستند و چنان چه تمایل داشته باشید به نتیجه خوبی دست پیدا کنید، می بایست دمای دست شما از بدن نوزاد کمتر نباشد. همچنین محیط ، کاملا آرام و ساکت و به دور از سر و صدا باشد. و این را هم باید در نظر بگیرید که موقع عکاسی ، کودک شما به خواب عمیق فرو رفته باشد. در غیر این صورت با کوچک ترین حرکت بیدار می شود و بد قلقی ایجاد می کند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درمورد آتلیه بارداری و نوزاد می توانید به سایت آتلیه سروش (www.sorooshphoto.com) مراجعه نمایید. امیدواریم با ورود به این سایت بتوانید از خدمات آن بهره مند شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
آتلیه کودک امیر
France
15:36 - 1398/03/04
عالی بود https://xn----omcy1b3a8dva00foj.com/
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: