May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۵۷۷۳
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
0
مشاغل شیفتی به گونه متفاوتی احساسات هر یک از طرفین در یک زندگی مشترک را تحت تاثیر خود قرار می دهند.افزایش سطح استرس، احساس فرسودگی و تحریک پذیری به دلیل کمبود خواب مناسب، از دیگر الگوهای مخرب ایجاد شده در این دسته از کارها خواهد بود.

پول نیوز؛ رکسانادانیالی- تحقیقات نشان داده است مشاغل شیفتی که امروزه اغلب زوجین به وسیله آن تامین درآمد می کنند، آثار منفی متعددی را بر سلامت، روابط، فرزندان و به خصوص زندگی مشترک افراد برجای می گذارد و نرخ طلاق را دچار ریسک افزایشی می کند. اما چرا مشاغل شیفتی تا این حد اثرات مخرب به بار می آورند؟ این دسته از مشاغل ساعات در کنار هم بودن را کاهش می دهند، به علاوه این که برنامه ریزی برای فعالیت های خانوادگی و یا فعالیت های خارج از کار را با مشکل مواجه خواهند کرد.

با وجود شرایط اقتصادی امروز، تعداد مشاغل غیر استخدامی به سرعت در حال افزایش است و به دلیل دشوارتر شدن کاریابی، مردم برای کسب درآمد راضی به فعالیت در هر شرایط نامساعدی می شوند. در نتیجه بیشتر آنها مشغول به فعالیت در کار هایی می شوند که حتی جز زمینه علایقشان نبوده است.

مشاغل شیفتی به گونه  متفاوتی احساسات هر یک از طرفین در یک زندگی مشترک را تحت تاثیر خود قرار می دهند. برای مثال ممکن است فرد از کاهش فرصت خود برای بودن در کنار همسرش احساس ناخوشایندی داشته باشد و یا نتواند در خیلی از دور هم جمع شدن های خانوادگی شرکت کند. افزایش سطح استرس، احساس فرسودگی و تحریک پذیری به دلیل کمبود خواب مناسب، از دیگر الگوهای مخرب ایجاد شده در این دسته از کارها خواهد بود. در سمت مقابل این عدم تعادل، زوج دیگر ممکن است دچار احساس تنهایی شود، چرا که اغلب ساعات منظمی را سپری می کند. البته این مشکل در مورد زوج هایی که هر دو نفر شاغل هستند، جای خود را به فاصله گرفتن های بیشتر و بیشتر می دهد. اگر فرزندی نیز در خانه باشد، مسئولیتهای بیشتری متوجه یکی از زوجین می شود که فرصت بیشتری برای توجه به کودک در اختیار دارد که از نتایج این عدم تعادل، اضطراب بیشتر و خستگی مزمن است.

دردسرهای مشاغل شیفتی و 4 پیشنهاد برای زندگی بهتر!

با وجود تمام آثار منفی ذکر شده، بعضی مواقع تنها راه تامین مخارج و هزینه ها، تن دادن به همین مشاغل شیفتی است. اما بازهم می توان راه کار هایی را پیش گرفت که به سلامتی این گونه زندگی های مشترک کمک شود و با گام هایی ساده، از ایجاد فاصله میان زوجین جلوگیری شود. به راه کارهایی که در ادامه اشاره خواهد شد توجه کنید.

1. برقراری ارتباط در فاصله استراحت ها

ساده ترین و نخستین راه حل برای موارد ذکر شده، حفظ ارتباط در طول روز است. توجه داشته باشید که تا حد امکان، از صحبت در مورد مسائلی که زمان زیادی می برد خودداری کنید.هدف باید اطلاع از حال همسر و رفع دلتنگی به وجود آمده در خلال کار باشد، نه مکالمه در مورد مسائل مهم.

 

2. کیفیت بهتر از کمیت

ممکن است زمان زیادی برای همراهی همسر خود در اختیار نداشته باشید، اما می توان همین فرصت کوتاه را نیز لذت بخش تر کرد. از این رو به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کنید و تلاش کنید تا کیفیت در کنار هم بودنتان را بالا ببرید. همسرتان را به مکانی ببرید که دوست دارد و یا کاری انجام دهید که می دانید به وی بیشتر خوش خواهد گذشت. با این روش می توان کیفیت زندگی را در شرایطی که مجبور به اشتغال در کار های شیفتی هستید، افزایش دهید.

 

3. استفاده از یادآور ها

منظور از "یادآور" چیست؟ یادآور می تواند هدیه ای کوچک و متناسب با وضعیت مالی شما باشد که سبب زنده شدن و تقویت رابطه ای خوب با همسرتان می شود. این هدیه های کوچک تحت عنوان یادآوری برای دوست داشتن را در مکان هایی قرار دهید که وی را سورپرایز می کند! برای مثال داخل ماشین، درون یخچال و یا هر جای دیگری. این کارها می تواند نشانه ای از به فکر بودن شما و اهمیتی که به همسر خود می دهید باشد. اگر هیچ کدام از این کارها را نمی توانید انجام دهید، در فعالیت هایی که قادر هستید انجام دهید به همسرتان کمک کنید. راه های بسیاری برای پیشگیری از ایجاد فاصله میان زوجین وجود دارد.

 

4. توجه به احساسات

هیچ گاه جملاتی مانند سلام و حالت چطور است، نمی تواند جای عبارت دوستت دارم را بگیرد. با گفتن جمله ای به همین سادگی می توان عواطف فرد مقابل را جانی دوباره بخشید. همان طور که پیش تر گفته شد، هر کدام از زوجین در تعامل با مشاغل شیفتی همسر خود، احساسات متفاوتی را تجربه خواهند کرد از این رو صحبت کردن راجب این حالات و تلاش برای کمک عاطفی به یکدیگر، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

اگر به این گام های ساده توجه کنید، کارهای شیفتی آن قدر ها هم اثرات مخرب برجای نخواهد گذاشت.در واقع با یک دورنگری جزئی می توان زندگی را لذت بخش تر کرد. ساخت روابط سالم در یک زندگی مشترک شاید سخت ترین بخش آن باشد و برای زوج هایی که در این گونه مشاغل فعالیت می کنند، این بخش کمی دشوارتر می شود و به توجه بیشتری نیازمند است. رابطه خود را ارزیابی کرده و نیاز های همسرتان را بررسی کنید و بر اساس این موارد تصمیم بگیرید که به انجام کدام گام نیاز دارید. اجازه ندهید شغلتان، زندگی شخصی شما را ضعیف کند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: