April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۶۱۵۰
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
0
پس از قطع عرضه نفت خط لوله دروژبای روسیه به اروپا ، سه کشور لهستان ، مجارستان و جمهوری چک حدود ۸ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود برداشت کرده اند.
پول‌نیوز - ظرفیت این خط لوله یک میلیون بشکه نفت در روز  است و نفت را از طریق بلاروس به شرق اروپا و آلمان می‌رساند.  حالا این نفت توسط یک ماده شیمیایی آلوده شده است.  از این ماده شیمیایی برای تقویت استخراج نفت استفاده می شود ولی باید قبل از وارد شدن به خط لوله جداسازی شود وگرنه به تاسیسات نفتی آسیب می رسند.

لهستان، مجارستان و چک ذخایر استراتژیک نفت خود را باز کردند

آلمان و اسلواکی هنوز در مورد آزادسازی ذخایر نفت خود برای مصرف پالایشگاه‌هایشان تصمیم گیری نکرده اند.

مقدار نفت ذخیره ای که تاحالا آزاد شده برابر با حدود 11 محموله دریایی نفتی است که از بندر بالتیک روسیه بارگیری می شد.

نفت بندر بالتیک در آست لوگا هم توسط کلراید آلی آلوده شده بود ولی نفت پمپ شده به بندر پریمورسک  و بندر دریای سیاه روسیه درنووروسیسک  تحت تاثیر قرار نگرفته است.

پالایشگاه ها به دنبال  بشکه های جایگزین هستند تا موجودی نفتشان کم نشود ولی برخی از آنها مجبور شدند فعالیت خود را کاهش دهند.

قیمت نفت خام پریمورسک اورال روز پنجشنبه به بالاترین حد رسید و به اندازه نفت برنت بعلاوه 90 سنت معامله شد. تقاضا برای درجات دریای شمال هم بالا رفته است و قیمت نفت درجه 40 حدود 7 سنت طی یک هفته بالا رفت.

تاجران می‌گویند پالایشگاه لئونای توتال با ظرفیت 240 هزار بشکه در روز به خاطر آلودگی حدود 30 درصد فعالیت پالایشگاهی خود را کاهش داده است ولی اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده است.

انتظار می رود جریان نفت آست لوگا از اول هفته آینده به شرایط عادی بازگردد.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: