پول‌نیوز - سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به همراه هیات اعزامی با کشیش نماینده پاپ و رهبر کاتولیک ها در شهر فوز برزیل دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره و تاکید به شرایط موجود دنیا، گفت: عالمان دینی اسلام و مسیحیت باید ارتباطات و همکاری های بین المللی بیشتری داشته باشند .

ایشان در ادامه افزود: در این زمان که بشریت از معنویت به دور شده و شرایط جهان، انسان ها و فرهنگ ها را از هم  دور کرده است علما می‌تواند نقش موثری در تقویت روابط داشته باشند.

دیدار نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی با کشیش نماینده پاپ و رهبر کاتولیک ها در شهر فوز برزیل

نماینده مقام معظم رهبری اذعان داشت:در جمهوری اسلامی ایران پیروان ادیان مختلف حضور دارند و در کنار یکدیگر با آرامش و صلح و صفا زندگی می‌کنند. اقلیت های مسیحی اعم از مسیحیت، زرتشتی و یهودی نماینده دارند . رای آنها در مجلس با رای رئیس مجلس یکسان و برابر است.

سید رضا تقوی با اشاره به اینکه، ما در انقلاب شهید زیاد دادیم به ویژه در جنگ تحمیلی ایران و عراق و شهدای زیادی تقدیم کرده‌ایم، گفت: برخی شهدای ما از اقلیت های مسیحی هستند. رهبر معظم انقلاب مستمرا به خانواده شهدا سر می زند و همان طور که به خانواده شهدای مسلمان سر میزند به خانواده های شهدای مسیحی نیز سر می زند .

این مقام مسوول در این دیدار اظهار داشت: سیاست ما در جمهوری اسلامی همکاری با جامعه بشری به خصوص علمای ادیان است. ما در جمهوری اسلامی طرفدار گفتگوی ادیان هستیم و برنامه‌ای داریم که علمای ادیان با هم می نشینند و اختلافات را مطرح می کنند و برای آن راه حل پیدا می‌کنند.ما طرفدار صلح هستیم و هیچگاه طرفدار جنگ نبوده و نیستیم. شعار ما شعار صلح است اما هر کس به ما تعرض کند و منافع ما را به خطر بیاندازد در مقابل وی ایستادگی خواهیم کرد.

ایشان تصریح کرد: اسلام به ما آموخته که زیر بار ظلم نرویم ما با هیچ کشور حضومت و دشمنی نداریم اگر با آمریکا هم مشکل داریم به خاطر ظلمی است که طی سالیان گذشته به ما روا داشته است .

حجت الاسلام والمسلمین تقوی افزود: ما هر گونه تجاوز را محکوم می کنیم و اگر کسی بخواهد به ما  تعرض کند نمی‌پذیریم .

 ما برای حل مسئله فلسطین هم راه حل داریم. دنیا شعار دموکراسی می دهد ما هم قبول داریم و می گوئیم رفراندوم برگزار شود هرکس فلسطینی‌ واقعی است بیاید و سرزمین واقعی خودش را تعیین کند . داعش هم ساخته و پرداخته آمریکا است، صد ها هزار نفر را کشتند، مساجد، کلیساها و کتابخانه ها را تخریب کردند. اینها اسما مسلمان هستند اما از نظر ما مسلمان نیستند.

ایشان با اشاره به اینکه داعش برای  غرب و شرق و حتی کشورهای اروپایی نیز  مضر  و خطرناک است و ما تفکرات وهابی را هیچ وقت قبول نداشته ایم، خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی باید سعی کند دیپلماسی دینی را تقویت کند ما از  کلیسای کاتولیک و پاپ می خواهیم بیشتر در مسائل جهانی دخالت کنند و به عنوان یک روحانی قدرتمند جلوی ستمکاران و ظالمان را که به بشریت ظلم می‌کنند را بگیرند و نصحیت کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: