May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۶۴۶۳
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
0
پول‌نیوز - بیمه محصولات کشاورزی به واسطه تاثیر آن در تقویت اقتصاد ملی، افزایش انگیزه بهره برداران، افزایش توان خطرپذیری (ریسک) شغل کشاورزی، تضمین سرمایه کشاورزان و افزایش اعتماد به نفس و دلگرمی کشاورزان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه و از بین رفتن محصولشان اهمیت و تاثیر به سزایی دارد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مدیریت ریسک (خطرپذیری) فرآیند سیستماتیکی برای از بین بردن یا به حداقل رساندن عوارض ناشی از وقوع خطر است و صاحبنظران، مدیریت خطرپذیری در بیمه را روشی منطقی برای شناختن، ارزیابی و تحلیل و مقابله با خطرات موجود در ارتباط با انواع فعالیت های بیمه ­گری می دانند که اثرات منفی و ضرر و زیان حاصل از انجام یک فعالیت را به حداقل رسانده و شانس و فرصت بهبود عملکرد را افزایش می­دهد و در نهایت هدف از برنامه مدیریت خطرپذیری محافظت و پیشگیری از سرمایه های بیمه­ گذاران و کاهش اثرات خطر است.

بیمه کشاورزی ابزار کارآمد مدیریت ریسک های مالی

دکتر محمد ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در نشست تخصصی بیمه کشاورزی و مدیریت بلایای طبیعی با حضور دکتر کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، دکتر مهاجر مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه های روغنی کشور ، اعضاء هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی، جمعی از اساتید دانشکده های کشاورزی در استان های آسیب دیده از سیل اخیر و شماری از مدیران صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به سازوکار بیمه کشاورزی در مواجه با بروز بلایای قهری- طبیعی ، از مزایای نظام هوشمند و مدرن بیمه کشاورزی به عنوان ابزاری کارآمد در مدیریت ریسک های مالی بخش کشاورزی سخن گفت.

دکتر محمدابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در نشست تخصصی کشاورزی و مدیریت بلایای طبیعی روز یکشنبه نیمه اردیبهشت ماه 98، با حضور در دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: میزان بلایای طبیعی در کشور ایران از تعدد و تنوع بالایی برخوردار است و کشور ایران جزء 10 کشور بلاخیز دنیاست.

دکتر حسن نژاد افزود: اهمیت بیمه کشاورزی به اندازه ای است که می تواند امنیت سرمایه گذاری را افزایش داده و توان خطرپذیری و برنامه ریزی کشاورزان را افزایش دهد، بیمه می تواند محیطی استاندارد برای تولید در بخش کشاورزی کشور فراهم کند.

وی ادامه داد: چالش های موجود در توسعه بخش کشاورزی ازجمله ماهیت خطرپذیری در این بخش، عدم شفافیت در مالکیت ها و نبود اطلاعات در خصوص خطرپذیری ریسک های بخش کشاورزی همه و همه از عواملی هستند که ضریب پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار می دهند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: تعرفه های تعریف شده در صندوق بیمه کشاورزی طی سال گذشته افزایش یافته و رشد چشمگیری داشته است به طوری که طی 30 سال گذشته 9 هزار تعرفه در بیمه تعریف شد و این در حالی است که تنها در سال زراعی گذشته تعداد 105 هزار تعرفه جدید اعلام شده است.

دکتر حسن نژاد افزود: بیمه برخی از محصولات کشاورزی را باید اجباری ایجاد کرد تا ضمن کنترل دقیق وضعیت از وارد آمدن خسارت و نیز کناره گیری کشاورزان از کار کشاورزی پس از خسارت سنگین جلوگیری کرد.

گفتنی است توسعه فراگیر بیمه کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ بیمه می تواند نقش چشمگیری در استانداردسازی و کاهش ضریب ریسک تولید در بخش کشاورزی ایفاء نماید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: