روایتی از کوین فریر، عکاس خبری گاردین؛
کد خبر: ۳۰۸۰۱۸
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
0
هوآوی پرچمدار اینترنت نسل پنجم، اتهامات آمریکا را یک بازی سیاسی می داند!
گزارش پول نیوز به نقل از خبرگزاری گاردین؛ شرکت هوآوی یکی از با ارزش ترین نام های تجاری و فن آوری های چین است که شهرت جهانی آن به خصوص در بحث تکنولوژی 5G بسیار چالش برانگیز است. کوین فرِیِر، عکاس خبری، به محوطه ی بانتیان هوآوی در شنژن، در دره سیلیکون چین دسترسی پیدا کرد و به ما نشان می دهد که هوآوی چطور کار می کند.

در شرکت هواووی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری)

هوآوی واقع در جنوب شهر شنژن در دره سیلیکون چین، درآمدی سالانه بالغ بر 100 میلیارد دلار دارد و دارای بیش از 180،000 کارمند در سراسر جهان است که تقریبا نیمی از آن ها در بخش تحقیق و توسعه ی شرکت فعالیت دارند. در سال 2018، هوآوی جای شرکت اپل را، به عنوان دومین سازنده ی بزرگ گوشی های هوشمند در جهان گرفت و در کنار سامسونگ، نقطه عطف و منبع غرور ملی چینی ها شد. در حالی که هوآوی یک بازیکن موفق تجاری در اینترنت نسل پنجم و فن آوری شبکه است، اما با اتهامات سیاسی از طرف آمریکا مبنی بر استفاده از تجهیزات غیرشفافی که امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می کند، رو به رو شده است. در ادامه ی همین اتهامات پس از آن که دولت آمریکا هفته گذشته این شرکت را به لیست مشاغل سیاه اضافه کرد؛ گوگل روز یکشنبه، دسترسی به روز رسانی سیستم عامل آندروید و خدمات مدار های مجتمع هوآوی را قطع کرد. مقامات آمریکایی همچنین به دنبال استرداد افسر ارشد مالی هوآوی، مِنگ وانژو، هستند تا او را در برابر اتهام تقلب در ایالات‌متحده محاکمه کنند. منگ در حال حاضر در کانادا در حصر خانگی است، اما هوآوی پرونده ایالات متحده علیه وی را، صرفا سیاسی می داند. با وجود اختلافات فعلی پیش آمده، هوآوی مصمم است که بار هدایت جهانی برای پذیرش شبکه‌های اینترنت بی‌سیم 5G را به دوش بکشد. این کشور متخصصانی از رقبای خارجی استخدام کرده و به شدت در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده‌است تا بتواند فن‌آوری‌های کلیدی لازم برای افزایش نفوذ چین را به کار گیرد. 

عکاس خبری، کوین فریر، از فضای کاری شرکتی می گوید که این روز ها تیتر جنجالی همه ی رسانه هاست:

در شرکت هواووی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری)
 
شنژن در جنوب شرقی چین به «دره سیلیکون» معروف است که متشکل از مجموعه‌ی پراکنده ای از برترین فن‌آوری های کشور است. در قلب آن هوآووی، یک غول صنعتی که به شدت در چین مورد احترام است و در غرب به طور گسترده‌ای مورد زیر ذره بین قرار دارد.

در شرکت هواووی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری)
 یک باغچه که با هنر باغبانی به مراجعه کنندگان هوآوی خوش آمد می گوید.

امکانات این شرکت در شنژن و شهرک دونگوآن در نزدیکی آن حتی با استانداردهای چینی نیز بسیار گسترده است. ده‌ها هزار نفر از کارمندان هوآویی بین سه پایگاه کار می‌کنند، از جمله یک پردیس تحقیقات و توسعه جدید با ساختمان‌های اروپایی که برای ادای احترام به بنیانگذار شرکت که زمانی سعی داشت معمار شود، طراحی شده‌اند.

در شرکت هواووی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری)
 نگهبانان امنیتی هوآوی در پایان روز کاریشان به صف می‌ایستند.

اینکه تحت تاثیر بزرگی شرکت قرار بگیرید، طبیعی است اما من بیشتر سعی کردم نگاه کوچکی به فرهنگ حاکم بر این شرکت داشته باشم. همه ی ما یک ایده ی کلی از آن چیزی که یک غول تکنولوژی می تواند شبیهش باشد داریم ولی هوآوی برای من وقتی رمزآلود شد که فراخوانی برای دعوت از روزنامه نگاران غربی داد تا از این شرکت بازدید کنند.

در شرکت هواووی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری)
  صفحه نمایش تشخیص چهره در محوطه بانتیان که با هوش مصنوعی کار می کند.

بر هیچکس پنهان نیست که هوآوی با یک چالش بزرگ سیاسی مواجه شده است. دولت آمریکا در حالی مجموعه ای از تحریم های بسیار تاثیرگذار بر تجهیزات این شرکت وضع کرده است که هوآوی، خود بزرگترین شرکت فراهم کننده تجهیزات و پرچمدار اینترنت نسل پنجم پیش از کشور های اروپایی است.
 
در شرکت هواووی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری)
یک کارگر در خط تولید تلفن های هوشمند را در شهرک دانگوان بسته بندی می کند.
 
در شرکت هواووی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری)
یک مهندس گرما و حرارت در کنار یک کارمند آزمایشگاه امنیت سایبری

هدف من از نشان دادن فرهنگ هوآوی این است که نشان دهم کار کردن برای چنین شرکتی چه حسی دارد. کار کردن در هوآوی آرزوی خیلی هاست. این شرکت یکی از بالاترین دستمزد ها در چین را به کارکنان ماهرش که اکثراً در مدارس آموزش عالی خارجی آموزش دیده اند، پرداخت می کند. این شهرک دارای اتاق های ناهار خوری است که مخصوص مهمانان ویژه است و غذا های آن در یک بوفه به شکل کاملاً یارانه‌ای برای کارکنان و مهمانان توزیع می کند. بعد از ناهار، چراغ‌های اتاق هایشان تار می‌شوند تا کارکنان اداره بتوانند چرت بزنند.

در هوآوی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری)
 کارکنان در اتاق‌های بخش تحقیق و توسعه پس از ناهار در پردیس بانتیان می‌خوابند.

بنیان گذار هوآوی، رِن ژِنگفِی، مهندس سابق ارتش آزادی بخش جمهوری خلق چین است که در سال 1987 این شرکت را با سه کارمند و معادل 5000دلار آمریکا تاسیس کرد و سال گذشته بودجه ی این شرکت را برابر 100میلیارد دلار اعلام کرد.

برای کارمندان هوآوی ، خانه‌های کم‌هزینه، کافه‌ها  کتابخانه، امکانات ورزشی، کلاس‌های هنری، هتل‌ها، اتوبوس‌های شاتل  وارداتی از سوئیس وجود دارد. 

در شرکت هواووی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری)
  ورزش های گروهی بعد از کار یا در زمان استراحت ناهار


در شرکت هواووی چه می گذرد؟(+گزارش تصویری) 

کارکنان در محوطه ی بانتیان به قو های سیاه استرالیا، غذا می دهند تا یادشان بماند ممکن است دیدن یک قوی سیاه نادر باشد اما غیر ممکن نیست به این معنی رویداد های پیش‌بینی‌نشده اقتصادی نیز همیشه در کمین اند!



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: