May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۸۱۳۲
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
0
صنعت بيمه از بيمه‌گذاران وجود بسياري را طلب دارد. وجوهی که سررسید آن‌ها گذشته است. انباشتگی بدهی که به با آن مواجه هستیم ناشی از بدعهدی ارگان‌های بزرگ دولتی است.
از کشورهای پیشرفته الگو نمی‌گیریمپول‌نیوز - بدهی‌های معوقه، یک خسران جدی در صنعت بیمه است. سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی چند روز پیش اعلام کرد که شرکت سایپا بعنوان بزرگترین بدهکار بیمه‌ای بیش از 1000 میلیارد تومان به شرکتهای بیمه بدهکار است. مدت‌هاست که بیمه مرکزی به دنبال طراحی ساز و کاری برای برطرف کردن موضوع  معوقات در صنعت بیمه کشور است. 

فریدون صفرخانلو کارشناس صنعت بیمه در این باره  به پول نیوز می‌گوید: مشکل صنعت بیمه اینجاست که هنوز شركت‌هاي بيمه حق بيمه خود را از شركت‌هاي طرف قرارداد خود نگرفته‌اند. اكثر اين مشكلات ناشي از وزرات‌خانه‌ها و نهادها و ارگان‌هاي بزرگ و سازمان‌هاي دولتي هستند كه بدحسابي كرده‌اند. صنعت بيمه پول را نگرفته كه بدهد.   

این کارشناس ادامه می‌دهد: در اين فرآيند كسي هم مقصر نيست. نياز به فرجه زماني و مماشات است.

صفرخانلو می‌گوید: اگر قراردادها به طور كامل توسط توسط صنعت بيمه با بيمه‌گذاران تسويه شده باشد و به بيمارستان‌ها بر اساس صورت‌حساب‌شان در دو سه ماه پرداخت نشده باشد ما مي‌توانيم از آن به عنوان بدهي ياد كنيم.

او می‌افزاید: صنعت بيمه از بيمه‌گذاران وجود بسياري را طلب دارد. وجوهی که سررسید آن‌ها گذشته است. انباشتگی بدهی ناشی از بدعهدی ارگان‌های بزرگ دولتی است. شرکت‌های بیمه برای اینکه جلوی تعلیق قراردادها را بگیرند مجبورند با وجود اینکه شرکت‌ها و سازمان‌ها و ارگان‌ها پولی به آن‌ها پرداخت نکرده‌اند، از بیماران حمایت کنند. این در حالی است که این ارگان‌های بزرگ حق بیمه از حقوق تمام پرسنل خود هر ماه کسر کرده‌اند.

صفرخانلو تاکید می‌کند: بحران بدهی بیمه به مراکز درمانی وجود ندارد. فرجه زمانی طبیعی است. صنعت بیمه کشور با حق بیمه ناچیز در حال پوشش درمانی جمعیت گسترده‌ای است.

او توضیح می‌دهد: بیمه‌های خصوصی می‌توانند با بیمه پایه و تکمیلی تلفیق شوند. می‌توان با طراحی فرآیندی درست، صندوق‌های بازنشستگی را هم به این میان بیاوریم. مردم هم از این شرایط استقبال می‌کنند.

این کارشناس صنعت بیمه پیشنهاد می‌دهد: ما می‌توانیم صندوق‌های درمانی و بازنشستگی خصوصی را راه‌اندازی کنیم. می‌توانیم محصولات جدید بیرون دهیم تا همه منتفع شوند. اما امروز شرکت‌های بیمه‌ای به شکل جزیره‌ای مشغول به کار هستند و در نهایت محصول نهایی هم چنگی به دل نمی‌زد.

کشورهای پیشرفته به جایی رسیده‌اند که اصلا دغدغه درمان ندارند. چرا از این کشورها الگوسازی نمی‌کنیم؟ به خصوص با این سطح درآمد کنونی مردم و اوضاع اقتصادی کشور که به آن دچار شده‌ایم. از طرفی همه ما بارها و بارها شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. امروز خلا بزرگ صنعت بیمه این است که باید حتما فاکتورهای درمانی آورده شود تا فرد آن را دریافت کند. ما می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که افراد بدون دغدغه نسبت به چکاب اقدام کنند بدون آنکه درگیر فاکتور و ... شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: