کد خبر: ۳۰۸۲۲۹
۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
0
اگرچه برخی ماشین بازها و خبرنگاران خودرویی اظهار می‌دارند کراس اوورها و شاسی بلندها بازار را در قبضه خود دارند اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بازار همیشه در حال حرکت بوده و تاریخ تکرار می‌شود.
 پول‌نیوز - اگرچه برخی ماشین بازها و خبرنگاران خودرویی اظهار می‌دارند کراس اوورها و شاسی بلندها بازار را در قبضه خود دارند اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بازار همیشه در حال حرکت بوده و تاریخ تکرار می‌شود. در دهه‌ی 70 میلادی استیشن‌ها حرف اول را می‌زدند. سپس کودکان بزرگ شده و خواهان راندن خودروهای پیرمردی نبودند. بعد نوبت مینی ون‌ها رسید و…

حالا هم قرعه به نام شاسی بلندها افتاده است. یک دهه‌ی بعد تب کراس اوورها فروکش خواهد کرد. این خودروها البته حذف نخواهند شد زیرا مناسب خریداران و خانواده‌های زیادی هستند اما خب به انتخاب پیش پا افتاده‌ای تبدیل خواهند شد. شاید یک روزی شاهد بازگشت و قدرت‌نمایی استیشن‌ها باشیم!

در همین اثنا طرفداران دنیای خودرو و خبرنگاران به شدت خواستار خودروهایی هیجان‌انگیز برای راننده‌ها هستند. ما هم‌اکنون در عصر طلایی اسب بخار و پرفورمنس زندگی می‌کنیم. پیشرانه‌هایی که قدرت 300 اسب بخاری دارند کاملاً عادی جلوه می‌کنند و موستانگ 4 سیلندر حالا 310 اسب بخار قدرت می‌سازد. 20 سال پیش این عدد به بزرگ خانواده تعلق داشت.

متأسفانه ماشین بازها درصد کمی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. بیایید ببینیم خریداران خودروهای جدید چه خودروهای شگفت‌انگیزی را در لیست خرید خود قرار نمی‌دهند!

لوتوس اوورا

خودروهای شگفت انگیز با خریداران اندک

لوتوس اوورا 400 پوستری برای کودکان این لیست است. نام لوتوس در فرهنگ خودرویی جایگاه والایی داشته اما مردم محصولات این برند را کنار گذاشته‌اند. خط قرمز خریداران محصولات لوتوس شهرت آن‌ها به غیرقابل اطمینان بودن و قطعات گران‌قیمت است که باعث فروش پایین این خودروساز شده است. اوورا یک خودروی همه‌کاره‌ی برجسته است که از چسبندگی و هندلینگ خاص این برند سود می‌برد. پیشرانه‌ی 400 اسب بخاری این خودرو که ساخت تویوتاست با یک سوپرشارژر همراه شده است.

آئودی R8

خودروهای شگفت انگیز با خریداران اندک


سوپرکار روزمره‌ی آئودی زمانی که وارد یک پیچ شود یا مسیری خلوت بیابد یک هیولای به تمام معنا خواهد بود. علیرغم اینکه پیشرانه‌ی 10 سیلندر لامبورگینی در بطن این سوپرکار جای گرفته اما نشان آئودی برای جلب نظر خریداران کافی نبوده است. سال پیش تنها 827 دستگاه R8 فروخته شده هرچند این آمار نشان دهنده‌ی افزایش 20 درصدی فروش نسبت به سال 2017 است.

ب‌ام‌و سری 2

خودروهای شگفت انگیز با خریداران اندک

اگرچه ماشین بازهای زیادی ادعا می‌کنند نسل E46 ب‌ام‌و بهترین نسل سری 3 بوده اما سری 2 کنونی نیز به همین وضعیت نزدیک شده چراکه از نظر ابعاد و دینامیک رانندگی در سطح بالایی قرار دارد. سری 3 رشد کرده اما سری 2 بیشتر مناسب ماشین بازهاست. البته این خانواده در سال 2018 تنها به خانه‌ی 9208 نفر راه یافته است.

ولوو S60

خودروهای شگفت انگیز با خریداران اندک

سدان ولوو نمونه‌ای از ریویوهای ناامید کننده‌ی خبرنگاران حوزه‌ی خودرو است. هیچ‌کسی نمی‌تواند سواری این خودرو را بد بداند اما تنها 7310 آمریکایی آن را در سال 2018 خریداری کرده‌اند. اکثر جنبه‌های این خودرو از کابین لوکس گرفته تا سواری و هندلینگ مناسب و پیشرانه‌ی نرم و قدرتمند شایسته‌ی ستایش هستند. خوشبختانه ولوو سدان های خود را نیز تا حد کراس اوورهایش بالا آورده است.

آئودی TT

خودروهای شگفت انگیز با خریداران اندک

این خودرو بازار محدودی داشته و از همان درصد کم جامعه‌ی ماشین بازها رنج می‌برد. البته فروش این خودرو در سال پیش با افت 50 درصدی به 1289 دستگاه رسیده است. خوشبختانه TT هنوز هم در اروپا فروش معقولی داشته بنابراین به این زودی‌ها بازنشسته نخواهد شد.

لینکلن کانتیننتال

خودروهای شگفت انگیز با خریداران اندک

کانتیننتال سواری نرم و تکنولوژی و قدرت زیادی دارد. البته این خودرو از نظر بازاریابی چندان قوی عمل نکرده است. فروش این خودرو در سال 2018 با افت حدود 30 درصدی به 8758 دستگاه کاهش یافته است. نسخه‌ی گرامیداشت 80 سالگی کانتیننتال از درب‌های ویژه‌ای سود برده اما این روزها کسی خریدار سدان‌ها نیست. امیدواریم که کانتیننتال این پیچ تاریخی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

پورشه کیمن و باکستر

خودروهای شگفت انگیز با خریداران اندک


هیچ واژه‌ی بدی را نمی‌توان درباره‌ی برادران 718 گفت اما در تعجبیم که چرا پورشه را نباید به خاطر قیمت‌گذاری شماتت کرد. این خودروها از نظر جایگاه یک پورشه بسیار خوب عمل می‌کنند اما زمانی که آپشن های متنوعی را سفارش دهید قیمت خودروها به قیمت یک پورشه 911 پایه می‌رسد. سال پیش کمی بیش از 5 هزار نفر این دو برادر را انتخاب کرده‌اند.

بد نیست بدانید شاسی‌بلند کاین در سه‌ماهه اول سال جاری فروش 5559 دستگاهی را ثبت نموده است.


کیا K900

خودروهای شگفت انگیز با خریداران اندک

کیا K900 در آمریکا فروش خوبی ندارد. بررسی‌های تخصصی نشان داده‌اند این خودرو می‌خواهد پا جا پای لکسس LS بگذارد اما مردم خریدار ایده‌ی یک کیای لوکس نیستند. تنها 145 دستگاه K900 در سال پیش به فروش رفته‌اند.

آکورا NSX

خودروهای شگفت انگیز با خریداران اندک


علیرغم اینکه NSX در سال 2016 و با عرضه در بازارهای جهانی قلب‌های زیادی را ربود اما از نظر بازار شرایط خوبی ندارد. فروش این خودرو در سال 2017 برابر با 591 دستگاه و در سال پیش تنها 170 دستگاه بوده است. آکورا در تلاش است به هدف فروش بالای 30 دستگاه در هر ماه برسد اما خب فکر نمی‌کنیم چنین کاری انجام شود.




منبع: پدال

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: