May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۸۶۶۷
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
0
پول‌نیوز - مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه سیلاب اواخر سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال به بخش های مختلف کشاورزی این استان که تحت پوشش بیمه کشاورزی بوده‌اند، خسارت زد، گفت: تا کنون حدود 80 درصد غرامت کشاورزان عزیز پرداخت شده است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مهندس حمید رضوی نیا، تاکید کرد با رفع مشکل غرامت باقی کشاورزان هم بزودی پرداخت خواهد شد.

خسارت سیل کشاورزی بیمه شده مازندران پرداخت شد

بارش شدید باران و برف که از ۲۶ اسفند ۹۷ در مازندران باریدن گرفت و تا دوم فروردین امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه‌ها و جای شدن سیل و سیلاب طی دو مرحله در استان شد که بر اساس آخرین برآوردها ۶ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران خسارت وارد کرد.

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران از این میزان خسارتی که به بخش کشاورزی استان وارد شد تنها چهار درصد کشاورزی سیل زده را شامل می‌شد که معادل ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی صندوق بیمه کشاورزی بر آورد شد.

مهندس رضوی نیا با بیان اینکه بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه طی چند سال اخیر از جمله برف و سرما سال ۸۵ و طوفان و سیلاب سال گذشته استقبال کشاورزان را به بیمه کشاورزی بیشتر کرده است، گفت: حمایت دولت از صندوق بیمه کشاورزی با افزایش حق سهم بیمه و بالا رفتن مبلغ تعهدات در پرداخت غرامت نیز عامل دیگر افزایش بیمه محصولات کشاورزی در استان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته صندوق بیمه کشاورزی مازندران ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی استان غرامت پرداخت کرد، گفت: بیمه اراضی شالیزاری و محصول برنج به عنوان کشت غالب استان نیز رو به افزایش است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان مازندران همچنین اعلام کرد که زمان بیمه زمین شالیزاری و محصول برنج در مازندران نیز تا پایان خرداد تمدید شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: