April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای مذاکره میان تهران و واشنگتن را چندان محتمل ندانست.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در مصاحبه‌ای مذاکره میان آمریکا و ایران را چندان محتمل ندانست.

وی که با «مارتا راداتز» مجری شبکه «ای‌بی‌سی» نیوز آمریکا مصاحبه می‌کرد، گفت: ادامه روند فشار ممکن است در بازار معامله املاک موثر باشد اما این روند در تعامل با ایران موثر نخواهد بود.

ظریف که با برنامه «این هفته» شبکه خبری ای‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد گفت در صورتی که آمریکا کارزار فشار اقتصادی خود علیه ملت ایران را ادامه دهد، این اقدام پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.

ظریف تحریم‌های آمریکا را «تروریسم اقتصادی» توصیف کرد که مردم عادی ایران را هدف قرار داده چون با وجود آنکه غذا و دارو از تحریم‌ها معاف شده‌اند اما تراکنش‌های مالی مربوط به آنها از تحریم ها معاف نیستند.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: اگر هدف رئیس جمهور ترامپ اعمال فشار بر مردم عادی ایران باشد وی قطعا به این هدف دست یافته است اما وی به اهداف سیاسی خود از طریق فشار بر مردم ایران دست نخواهد یافت.
منبع: فارس
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، مذاکره ، ظریف
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: