May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۸۹۷۳
۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
0
پول‌نیوز -  مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: روند افزایش دما در خوزستان اواسط هفته آینده اوج می‌گیرد و به ۵۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

محمد سبزه زاری پنجشنبه افزود: بر اساس آخرین بررسی نقشه‌ها و الگوهای هواشناسی، هوای گرم در روزهای آینده در اغلب مناطق خوزستان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: از اوایل هفته آینده روند تدریجی افزایش دما ادامه می‌یابد و از روز دوشنبه به بعد برای نخستین بار در سال جاری، برخی مناطق مرکزی، غربی و جنوبی خوزستان دمای بالای ۵۱ درجه را تجربه خواهند کرد.

وی بابیان اینکه الگوی تابستانه با وجود قرار داشتن در فصل بهار در خوزستان حاکم است، گفت: این وضعیت طبیعی است البته دمای هوای در تیر و مرداد ماه در خوزستان به اوج خود خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: هوای گرم در خوزستان با شدت و ضعف تا اواخر آبان ماه ادامه می‌یابد و تغییر چشمگیری در الگوی نقشه‌های هواشناسی در ماه‌های آینده دیده نمی‌شود.

بنا به این گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته اهواز با ۴۹ و دهدز با ۲۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.طی همین مدت اهواز حداکثر و حداقل دمای ۴۹ و ۳۰ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری و در مناطق غربی و جنوبی و مرکزی همراه با وزش باد و افزایش رطوبت به ویژه در مناطق ساحلی پیش بینی می‌شود.

همچنین طی امروز (پنجشنبه) لغایت صبح سه شنبه هفته آینده شاهد جنوبی شدن جریانات و افزایش رطوبت از اوایل شب تا اوایل صبح در شهرهای ساحلی و جنوبی استان به ویژه ماهشهر و هندیجان خواهیم بود.

بر اساس اعلام استانداری خوزستان از روز شنبه ۱۸ خرداد همزمان با تداوم و گستردگی گرمای هوا، ساعت کاری اداری در استان از ساعت ۷ تا ۱۳ خواهد بود.

کاهش ساعت اداری در خوزستان طبق روال در تابستان سال‌های گذشته با هدف کاهش مصرف برق و کمک به تأمین پایدار برق خانگی و جلوگیری از خاموشی و کاهش فشار بر شبکه‌های توزیع برق معمول بوده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: خوزستان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: