May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۹۰۵۳
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
0

پول‌نیوز - برای خیلی از ما که قصد خرید خانه داریم، خرید یک آپارتمان یا خانه ویلای در محله‌های مختلف تهران کاری است که نیازمند بررسی زیادی است. به عنوان مثال اگر قصد خرید آپارتمان شهرآرا یا هر منطقه دیگری را داشته باشیم، باید به نکات بسیاری چون، موقعیت قرارگیری آپارتمان در محله‌های مختلف منطقه شهرآرا، اینکه آپارتمان در کدام طبقه واقع شده است، تعداد واحدهای آپارتمان چقدر است و... دقت کنیم.

در مطلب امروز به نکاتی که قبل از خرید خانه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اشاره کرده‌ایم. اگر قصد خرید خانه در هر کدام از مناطق شهر تهران را دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.


بدون توجه به این نکات در تهران خانه نخرید

بودجه خود را مشخص کنید

این یک اصل کلی است که باید برای خرید هر کالایی از لوازم شخصی و خودرو گرفته تا خانه ویلایی و آپارتمان مد نظر قرار دهیم.

برای خرید خانه هم باتدا باید بودجه خود را مشخص کنید و بدانید با چند صد میلیون تومان یا چند میلیارد تومان موجودی می‌خواهید خانه خریداری کنید.

مشخص کردن بودجه به شما کمک می‌کند تا منطقه و متراژ مناسب خود را برای خرید خانه بیابید. به عنوان مثال اگر قصد خرید آپارتمان سید خندان را دارید، باید بدانید که با 700 میلیون تومان می‌توانید یک خانه 50 تا 60 متری در یکی از محله‌های متوسط سید خندان خریداری کنید. یا اگر بودجه شما بالاتر از یک میلیارد تومان است، می‌توانید یک خانه 60 تا 70 متری در یکی از محله‌های متوسط قلهک و شریعتی خریداری کنید.

اگر هم بودجه‌ای بالاتر از 2 میلیارد تومان دارید، می‌توانید یک آپارتمان70 تا 80 متری در یکی از مناطق خوب تجریش، فرشته یا ... خریداری کنید. همانطور که مشاهده کردید، مشخص است که تعیین بودجه به خوبی محله و متراژ آپارتمانی که قصد خرید آن را دارید مشخص کند.

قبل از خرید خانه، برنامه‌های آینده خود را در نظر بگیرید

شاید در شرایط فعلی شما، یک آپارتمان با یک اتاق خواب یا خرید آپارتمانی بدون پارکینگ، مناسب شما باشد؛ اما هیچ کس از آینده خبر ندارد و ممکن است شما پس از مدتی خودرو خریداری کنید یا قصد بچه‌دار شدن داشته باشید. پس توصیه می‌کنیم که همه جوانب را بسنجید و سپس برای خرید خانه اقدام کنید.

علاقمندی و خط قرمزهای خود را مشخص کنید

ممکن است در یک زمان خاص و به ناچار، شما زیر بار خرید خانه‌ای بروید که از نمای ظاهری، تعداد واحدها یا حتی از منطقه‌ای که آپارتمان در آن واقع شده است، چندان خوشنود نباشید. توصیه ما به شما این است که دست‌کم خط قرمزهای خود را مشخص کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما بتوانید نمای ناخوشایند، نبود پارکینگ یا آسانسور را تحمل کنید؛ اما شاید از یک خانه با آشپزخانه کوچک یا اتاق‌خواب‌هایی که پنجره آن به حیاط خلوتی شلوغ باز شود بیزار باشید. توصیه ما به شما این است که مورادی این‌چنین را مدنظر قرار دهید و سپس برای خرید خانه اقدام کنید.

مشخص کنید که آپارتمانی نوساز می‌خواهید یا قدیمی

شاید برای برخی از افرادی که قصد خرید خانه داشته باشند، سن بنا اهمیت چندانی نداشته باشد و عیب و ایرداهای ملک را با یک نوسازی کوچک یا کلی رفع کنند؛ اما برخی از افراد نمی‌توانند در خانه‌ای قدیمی زندگی کنند و ترجیح می‌دهند در خانه نوساز یا حتی کلید نخورده اقامت کنند. این موارد کاملا شخصی است و توصیه ما این است که قبل از خرید خانه، خواسته خود را در نظر بگیرید و احساسی تصمیم نگیرید. همچنین موضوع دیگری که باید به آن توجه شود این است که اگر قصد ایجاد تغییر یا نوسازی ملک را دارید، حتما بررسی کنید که آیا خانه‌ای که قصد خرید آن را دارید، قابلیت نوسازی دارد؟ اصلا نوسازی و ایجاد تغییرات جزئی تا چه حد هزینه روی دستتان می‌گذارد. ممکن است نوسازی یک آپارتمان قدیمی به دلیل فرسوده بودن بافت و پی خانه امکان‌پذیر نباشد و شما را ناچار کند در خانه‌ای قدیمی که طراحی داخلی آن را دوست ندارید زندگی کنید.

به تعداد واحدهای آپارتمانی و همسایه‌ها دقت کنید

اگر از دسته افرادی هستید که به زندگی در محیط‌های آرام و کم ازدحام علاقمندید، توصیه ما به شما این است که در ساختمان‌های پرواحد آپارتمان نخرید. معمولا ساختمان‌هایی با تعداد واحدهای آپارتمانی زیاد بسیار شلوغ هستند و مناسب افرادی که طرفدار آرامش هستند نیستند.

همچنین توصیه ما به شما این است که زمانی که برای خرید آپارتمان به ساختمان مراجعه کنید، روی مواردی چون گذاشتن کفش‌ها مقابل درب آپارتمان، صدای همهمه از واحدهای آپارتمانی و... دقت کنید. شاید شما هم از دسته افرادی باشید که با این موضوع مشکل دارند.

امکانات آپارتمان را بررسی کنید

ممکن است شما بخواهید آپارتمانی که قصد خرید آن را دارید دارای استخر، پارکینگ، باغچه، تراس و... باشد. یا اینکه کلید و پریزها و همچنین دستگیره از برندی معروف باشد. قبل از خرید حتما به این موارد توجه ویژه داشته باشید.

دسترسی‌های آپارتمان را بررسی کنید

اگر علاقه دارید اطراف خانه‌تان پارک، رستوران، بیمارستان یا.... باشد، حتما این موارد را بررسی کنید. ممکن است شما یک شخص بیمار در خانه داشته باشید و به همین دلیل نزدیکی به بیمارستان از الزامات شما برای خرید خانه است.

آپارتمان را از صاحب‌خانه بخرید

توصیه دیگری که به شما داریم این است که حتما خانه یا آپارتمان را از صاحب‌خانه خریداری کنید. اگر از وکیل صاحب‌خانه هم خانه را خریداری می‌کنید، حتما تمام موارد قانونی را بررسی و رعایت کنید. توجه به اصل یا جعلی بودن سند، توجه به صدور کد رهگیری برای معامله، گرفتن مدارک لازم برای انجام معامله خرید آپارتمان و حتی توجه به مدارک هویتی و فروشنده از الزامات یک معامله خرید آپارتمان در تهران است.

ما برخی از مواردی که قبل از خرید آپارتمان باید به آن توجه داشته باشید به شما گفتیم. این شما هستید که باید با توجه به خواسته و خط قرمزهای خود و همچنین بودجه‌ای که در اختیار دارید برای خرید خانه تصمیم بگیرید. پس اگر قصد خرید آپارتمان قلهک، تهرانپارس، پونک یا هر منطقه دیگری از تهران را دارید، قبل از خرید به مواردی که گفته شد دقت کنید و با چشم باز برای خرید اقدام کنید تا درگیر دردسرهای بعد از خرید آپارتمان نشوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: