May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۹۷۶۴
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
0
رنگ های به کار رفته در هر ایستگاه متفاوت از دیگری است و بدین ترتیب هویتی مستقل به آنها بخشیده است که نماینده شهر مربوطه خواهد بود. هر ایستگاه طی یک ساعت کاری پذیرای حداکثر 20000 مسافر است.

پول نیوز؛ رکسانادانیالی- شرکت معماری بین المللی بریتانیایی "فاستر اند پارتنرز" اقدام به طراحی 4 ایستگاه در  خط آهن 450 کیلومتری که تعدادی از  مهم ترین شهرهای عربستان سعودی مانند مکه، مدینه، جده و شهر اقتصادی ملک عبدالله را بهم مرتبط می کند، کرده است. طراحی این پروژه با توجه به نمادهای تاریخی و سنتی عربستان انجام شده است.

معماری ویژه در مسیر قطار سریع السیر عربستان(+عکس)

شرکت معماری نام برده با رویکردی ماژولار  و با بهره برداری از ساختارهای کوچک و بزرگ، 4 ایستگاه اصلی را برای خط راه آهن پر سرعت عربستان اجرا کرده است. ستون های فولادی و طاق هایی که با توجه به بافت سنتی شهرها ساخته شده اند، نمایی بی نظیر را به هر ایستگاه هدیه داده اند. گفتنی است که رنگ های به کار رفته در هر ایستگاه متفاوت از دیگری است و بدین ترتیب هویتی مستقل به آنها بخشیده است که نماینده شهر مربوطه خواهد بود.

معماری ویژه در مسیر قطار سریع السیر عربستان(+عکس)

معماری ویژه در مسیر قطار سریع السیر عربستان(+عکس)

از آن جایی که هر ایستگاه طی یک ساعت کاری پذیرای حداکثر 20،000 مسافر است، طراحی فضاهای مختلف به گونه ای انجام شده که افراد بتوانند به راحتی راه خود را به سوی مسیرهای متفاوت بیابند. در قسمت سقف و دیوارها نیز دریچه های کوچکی تعبیه شده اند که امکان ورود نور طبیعی خورشید را به فضای ایستگاه ها فراهم می کنند و بدین ترتیب بر آرامش و راحتی مسافران می افزایند.

معماری ویژه در مسیر قطار سریع السیر عربستان(+عکس)

معماری ویژه در مسیر قطار سریع السیر عربستان(+عکس)

علاوه بر موارد فوق، این پروژه به نحوی مهندسی شده که بتواند پاسخگوی تقاضای رو به رشد مسافران نیز باشد. در واقع ایستگاه ها و خط راه آهن قادر به برآورده سازی نیاز 60 الی 135 میلیون مسافر طی یک سال خواهند بود. با سرعت 300 کیلومتر در ساعت، 2 ساعت و 20 دقیقه طول می کشد که قطار مسافت بین مکه و مدینه را طی کند. جابجایی با استفاده از 35 قطار که ظرفیت حمل حداکثر 417 نفر مسافر را دارند انجام خواهد شد.

معماری ویژه در مسیر قطار سریع السیر عربستان(+عکس)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: