کد خبر: ۳۱۰۱۷۶
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
0
پول‌نیوز - معاون شرکت توانیر از خسارت ۴۴۱ میلیارد تومانی سیل به بخش برق کشور خبر داد.

سید زمان حسینی در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق اظهار کرد: طی بحران سیل امسال به شبکه‌های توزیع برق ۲۳ استان خسارت بیشتری وارد شد.

وی با بیان اینکه عمده خسارات وارده در استان‌های گلستان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان بوده است، افزود: تعدادی از شهر‌ها به دلیل آبگرفتگی و ۲۳۵۲ روستا دچار خسارت وقطعی برق شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: براساس خوداظهاری شرکت‌های توزیع نیروی برق ۴۴۱ میلیارد تومان مجموع خسارات وارده به شبکه‌های توزیع برق بوده است.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: در این حاشیه بیش از ۹۰ درصد خاموشی‌ها و قطعی خطوط در همان ساعات اولیه برطرف شد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۹۵ درصد از ۲۳۵۲ روستای آسیب‌دیده و دارای خاموشی برق، در همان ساعت‌های ابتدایی به دلیل برنامه‌های پیش اقدامانه برق‌رسانی شدند.

حسینی به چالش‌های سیلاب و حوادث طبیعی اشاره و اظهار کرد: وابستگی شدید به راه‌های دسترسی، کمبود منابع و سرمایه‌گذاری موردنیاز در سال‌های اخیر برای مقاوم‌سازی شبکه برق، کمبود خودرو‌های عملیاتی تاکتیکی جهت انجام عملیات در شرایط بحران، نیاز به بازنگری در طراحی شبکه‌های توزیع باتوجه به پهنه‌بندی جغرافیایی و مخاطرات طبیعی و... ازجمله این مشکلات بودند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: