May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۱۱۵۶
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
0
عشرت عدالت با اشاره به روند رو به رشد پیشرفت تکنولوژی در حوزه مالی گفت: تقاضا ها، نیازهای جدید و گرایش مشتریان به بانکداری باز، منجر شد تا بانک ها به سمت این ساز و کار نو در دنیای بانکداری متمایل شوند.
پول‌نیوز - مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات اعلام کرد: خدمات بانکداری باز بر اساس اولویت مشتریان ارائه می شود و این بانک آمادگی دارد خدمات یاد شده را در اختیار مشتریان شرکتی بانک قرار دهد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مهندس عشرت عدالت با اشاره به روند رو به رشد پیشرفت تکنولوژی در حوزه مالی گفت: تقاضا ها، نیازهای جدید و گرایش مشتریان به بانکداری باز، منجر شد تا بانک ها به سمت این ساز و کار نو در دنیای بانکداری متمایل شوند.

ارائه خدمات بانکداری باز به مشتریان شرکتی بانک

عدالت ضمن اشاره به اینکه بانکداری باز برای مشتری ارزش افزوده به همراه دارد، گفت: در واقع در برهه ای از تاریخ بانکداری به سر می بریم که نیاز مشتری صرفا در چارچوب خدمات پایه ای مالی نمی گنجد و بانک ها نمی توانند با ارائه خدمات معمول پایه ای به مشتریان به نیاز آنها پاسخ بدهند. علاوه بر این بانکداری باز نه تنها برای مشتریان بلکه برای خود بانک ها و نهادهایی که بین این دو گروه قرار دارند نیز جذابیت دارد.

وی گفت: بانک توسعه صادرات ایران بعنوان یکی از پیشتازان ارائه خدمات بانکداری باز، هفته گذشته از بستر بانکداری باز در این بانک رونمایی و اولین مشتری خود را به این هاب بانکی متصل کرد.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، بانکداری باز ارائه مجموعه ای از سرویس ها را در بر می گیرد که در حال حاضر حدود 18 سرویس آن فعال می باشد. در بستر بانکداری باز، مشتریان بزرگ و شرکت ها، بدون نیاز به خروج از سیستم های خود و یا حضور در شعبه، می توانند پرداخت گروهی قبوض، واریزهای گروهی و سایر خدمات را دریافت کنند.

عشرت عدالت با تاکید بر شاخصه تمرکز زدایی از بانک ها در بانکداری باز گفت: فین تک ها عملا در حال ورود به عرصه ارائه خدمات بانکی هستند و نمی توان بدون در نظر گرفتن این تغییرات به بانکداری به سبک و سیاق گذشته ادامه داد و بانک توسعه صادرات به همین دلیل پیشگام بانکداری باز در نظام بانکی کشور شده است.

وی گفت: در این میان بانک توسعه صادرات ایران با ارائه سرویس بانکداری باز، قادر است سیستم مالی شرکت های بزرگ خود را مستقیما به سیستم کربنکینگ وصل کند تا شرکت ها بتوانند از داخل سیستم های نرم افزاری مالی خود، خدمات مالی متنوعی را از بانک دریافت کنند.

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات در ادامه خدماتی که بستر بانکداری باز به مشتریان ارائه می دهد را برشمرد و گفت: در بحث سرویس های مبتنی بر اطلاعات حساب، سرویس های قابل ارائه فعلی، شامل دریافت مانده حساب، دریافت صورت حساب، جزییات حساب و اطلاعات هویتی مشتریان بانک، دریافت لیست تسهیلات و حساب ها می شود.

وی در ادامه سرویس های مبتنی بر پرداخت را در بانکداری باز تشریح کرد و گفت: "سرویس مبتنی بر پرداخت"، انتقال و مسدود کردن وجه، انتقال گروهی وجه، انتقال به مقصد مشخص، پرداخت تسهیلات و پرداخت قبض به صورت گروهی، "سرویس های عمومی" مانند استعلام کد شبا، آدرس شعب، لیست نرخ سود و خودپردازها و "سرویس های ارزش افزوده "مانند احراز هویت برای پرداخت گروهی و "سرویس های مستمر" مختص پرداخت در زمان های مشخص را شامل می شود.

عدالت با تاکید بر اینکه بانکداری باز عملا نیاز به حضور مشتری در شعب را مرتفع می کند گفت: از آنجاییکه همه این خدمات بر مبنای استانداردهای امنیتی معتبر اروپایی همچونPSD2 و احراز هویت دقیق مشتریان ایجاد شده و این بستر نوین، ساز و کاری امن برای پرداخت های آنلاین ایجاد می کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: