کد خبر: ۳۱۱۵۳۵
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
0
سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ایران تنها 0.3 درصد صادرات دنیا را دارد، گفت: این در حالی است که با توجه به جمعیت و جغرافیای کشور و سهم GPT باید صادرات ما به 150 میلیارد دلار افزایش یابد.

پول‌نیوز - محمدرضا مودودی امروز در دومین همایش ملی صادرات، بیمه و سرمایه‌گذاری با رویکرد نوسانات نرخ ارز، گفت: حجم صادرات غیرنفتی کشور در 3 ماهه نخست امسال 11.5 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

صادرات ایران در دنیا باید به 150 میلیارد دلار برسد

 

سرپرست سازمان توسعه تجارت بیان داشت: واردات در 3 ماهه امسال 10.2 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.7 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: جمعیت کشور ما 1.2 درصد جمعیت جهان است و مساحت کشورمان 1.2 درصد جغرافیای جهان را تشکیل می‌دهد و همچنین 1.2 درصد GPT جهان را داریم اما وقتی بحث صادرات غیرنفتی مطرح می‌شود فقط 0.3 درصد از صادرات دنیا را داریم در حالی که باید 150 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

مودودی اظهار داشت: ما در حوزه اقلام صادراتی بالای 50 میلیون دلار تنها 130 قلم کالا داریم که این اقلام 37 میلیارد دلار از صادرات ما را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: