May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس از یک هفته کاهش قیمت نفت؛
کد خبر: ۳۱۲۳۰۲
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
0
پس از سقوط قیمت بیش از یک هفته ای نفت، قیمت این انرژی ارزشمند روز چهارشنبه ثابت ماند.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ قیمت نفت خام ایالات متحده و به دنبال آن نفت برنت پس از منتشز شدن گزارشی مبنی بر کاهش موجودی آمریکا و کاهش قیمت یک شبه بیش از 3درصد و سپس در میان کشاکش میان ایران و آمریکا؛ قیمت این انرژی تجدید ناپذیر چندین بار فرو ریخت.

 

قیمت نفت به ثبات رسید

 

معاملات نفت خام برنت، به 64.51دلار بشکه رسیده و 16سنت بالاتر برابر 0.3 از قیمت قبلی خود بود. اما این قیمت با کاهش 3.2درصدی رو به رو شد و پس 5ژوئیه، پایین ترین قیمت خود را تجربه کرد. همچنین نفت خام غرب تگزاس به میزان 1 سنت در برابر 57.63 دلار بشکه ای افزایش یافته بود که در روز چهارشنبه 3.2درصد سقوط کرد و به پایین ترین میزان خود از 9 ژوئیه تا امروز رسید.

 

ایران این ادعای آمریکا مبنی بر این که قصد داشته در مورد برنامه موشکی بالستیک خود مذاکره کند را، انکار کرد و ادعای وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پومپئو را کذب دانست. تنش بین ایالات متحده و ایران بر سر برنامه هسته ای ایران، آینده بازار نفت را در اختیار دارد، و با توجه به احتمال افزایش تنش ها، ممکن است وضعیت قیمت ها بدتر شود.

 

ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته به دلیل طوفان بری کمتر از حد انتظار کاهش یافت و که نشان دهنده ی تاثیر کم متوقف کردن تولید در خلیج مکزیک است.

 

ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 12 ژوئیه 1.4میلیون بشکه کاهش یافت و به گفته ی موسسه ی کارگروه نفت آمریکا روز سه شنبه؛ به 460 میلیون بشکه رسید. پیش از این تحلیلگران پیشبینی کاهش 2.7میلیون بشکه ای کرده بودند. به بیان دیگر، ذخایر نفتی آمریکا در هفته ی گذشته1.3میلیون بشکه کمتر از حد انتظارات کاهش یافته است.

 

سهام بنزین نیز 476 هزار بشکه کاهش یافت که این میزان 449هزار بشکه از پیشبینی تحلیلگران رویترز برابر 925بشکه کمتر بوده است.

 

همچنین طبق داده های وزارت نفت آمریکا؛ مخازن سوخت دیزل، که شامل سوخت دیزل و نفت گرمایشی، 6.2 میلیون بشکه افزایش داشته اند پیشبینی ها قبل ازاین، خبر از برای افزایش 613،000 بشکه ای داده بودند.

برچسب ها: نفت ، قیمت نفت ، ثبات قیمت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: