May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کتابخانه ی پول نیوز؛
کد خبر: ۳۱۲۷۹۱
۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
0
معماری انتخاب های معقول را از کتاب سال اکونومیست یاد بگیریم.

«تلنگر» به تنبل ها!پول نیوز - مردم در دنیای واقعی، سست اراده و تنبل هستند و در مورد موضوعات مختلف، اطلاعات کافی ندارند و غالباً در تصمیم گیری ها دچار مشکل می شوند.‌ برای ما سخت است که فرم های برنامه بازنشستگی شرکتی که در آن کار می کنیم را پر کنیم، ما فراموش می کنیم که اشتراک مجله ها را لغو کنیم و زمانی که برنامه ریزی کرده ایم تا ورزش کنیم، خود را بر روی مبل انداخته و در حین تماشای تلویزیون، انواع شیرینی ها را می خوریم. ما معمولاً از هماهنگی بین وسوسه های امروز با پاداش های فردا ناتوان هستیم.

 


تیلر و سانستین می خواهند به مردم کمک کنند تا بدون حذف حق انتخاب شان بتوانند انتخاب های بهتری داشته باشند. کتاب موضوعات گسترده ای همچون پس انداز دوران بازنشستگی، بازار های اعتباری، وام مسکن و مراقبت های سلامتی را پوشش می دهد. این حوزه ها معمولاً فاقد شفافیت و با پیچیدگی های خاص خودشان رو به رو هستند،‌ کتاب مذکور برای کسانی که در این ارتباط نیازمند کمک هستند، راهنمای بسیار خوبی است.

 


نویسنده:
ریچارد تیلر جایزه نوبل اقتصاد در سال 2017 را دریافت کرد. او استاد برجسته علوم و اقتصاد رفتاری و مدیر مرکز تحقیقات تصمیم دانشگاه شیکاگو است. او همچنین همراه با رابرت شیلر مدیر پروژه اقتصاد رفتاری در اداره ملی تحقیقات اقتصادی است و در سال 2015 مدیر انجمن اقتصاد آمریکا بود. مقالات وی در چندین مجله برجسته منتشر شده است. وی، نویسنده ی کتاب های «تلنگر» و «کژ رفتاری» است. تیلر با «تلنگر» به شما یاد می‌دهد چگونه تصمیم بگیرید و روز به روز انتخاب های بهتری داشته باشید.

 


کاس آر سانستین، زاده ی 21 سپتامبر 1954، حقوقدان و نویسنده ی آمریکایی است. سانستین در ماساچوست به دنیا آمد. او در سال 1975 از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و در ژورنال حقوقی این دانشگاه به فعالیت پرداخت. سانستین پس از چندی به دادگاه های عالی ایالات متحده راه یافت.

 

 

مخاطب:
مخاطب این کتاب تمام افرادی هستند که هر روز در مورد اینکه چه چیزی بخرند یا بخورند، و یا درباره سرمایه گذاری های مالی، سلامت و آموزش و ... باید انتخاب و تصمیم گیری کنند که متأسفانه اغلب افراد، انتخاب  های خوبی نمی کنند.

 

 

با دانستن اینکه مردم چگونه فکر می کنند، می توانیم از «معماری انتخاب» معقول استفاده کنیم و افراد را به سوی بهترین تصمیم ها برای خودشان، خانواده هایشان و جامعه‌شان بدون محدود کردن آزادی انتخاب هایشان سوق دهیم. کتاب «تلنگر» جزء پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز و عنوان بهترین کتاب سال اکونومیست را از آن خود کرده است.

 

 

مشخصات:

عنوان:
هی، بپا تلنگر
نویسنده:
ریچارد تیلر، کَس سانستین
مترجم:
کوروش بهرنگ
ناشر:
انتشارات رسا
تاریخ نشر:
چاپ اول 1397
قیمت: 35000تومان

 

 

برای دریافت فایل pdf به زبان اصلی، اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: معرفی کتاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: