May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۳۲۱۴
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
0
کسب و کاری که نوآور نباشد به اجبار پیر و از صحنه ی تجارت، حذف می شود.

پول نیوز -  نوآوری در کنار بازاریابی، دو کارکرد اصلی هر کسب و کاری است. شناخت عوامل مرتبط با نوآفرینی برای افرادی که قصد دارند با خلاقیت زمینه ساز تغییر در دنیای پیرامون خود شوند، بسیار راهگشا خواهد بود. داشتن خلاقیت و نوآوری در راه اندازی هر کسب و کاری می تواند زمینه ساز ایجاد مزیت رقابتی شود که خود شاخصی مهم برای موفقیت در این زمینه است.

 

انسان های نوآور چگونه هستند؟

 

چیست:

نوآفرینی کتابی است که به بررسی روان شناسانه مباحث خلاقیت و نوآوری می پردازد. کتاب نوآفرینی یک پرسش بنیادین دارد: «انسان های نوآور چگونه انسان هایی هستند؟» یا به دیگر سخن چه چیزی عامل خلاقیت در افراد خلاق است و به تبع آن، چگونه می توان خلاقیت و نوآوری را در افراد شکوفا کرد.

 

 

این کتاب در هشت فصل، با بررسی مثال های گوناگون از زندگی و احوالات افراد خلّاق و فعال در کارآفرینی، ورزش، نویسندگی، سیاست، و غیره، به تحلیل روان شناختی و جامعه شناختی می پردازد.

 

 

کیست:

پیتر دراکر پدر علم مدیریت نوین درباره کسب و کارها جمله ای کلیدی دارد که می تواند راهگشای بسیاری از مدیران کشور باشد: کسب و کاری که نوآور نباشد به اجبار پیر می شود و از صحنه حذف می شود. استیو جابز مدیر افسانه ای شرکت اپل نیز درباره نقش نوآوری در کسب و کار می گوید: نوآوری چیزی است که در کسب و کارها بین رهبران و تعقیب کنندگان تمایز ایجاد می کند. کتاب «نوآفرینی، افراد ناهمرنگ چگونه جهان را به جنبش در می آورند»؛ کنکاشی بر پدیده نوآوری در کسب و کارهای مختلف از فروش اینترنتی تا ورزش است.

 


آدام گرانت، استاد سی و پنج ساله ی مدرسه مدیریت کسب و کار وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا که نویسنده معتبر و مولف کتاب نوآفرینی است؛ در میان خوانندگان فارسی نامی آشنا به شمار می رود. پیش از این، چند کتاب دیگر او به زبان فارسی برگردانده شده است و از او برای سخنرانی در دانشگاه صنعتی شریف دعوت به عمل آمده بود. سخنرانی های او در زمینه معرفی دو کتاب مهمش (نوآفرینی و بده بستان)، بیش از ده میلیون بار در سایت سخنرانی های تِد مشاهده شده اند. او همچنین جوان ترین استاد تمام وارتون - قدیمی ترین مدرسه کسب و کار دنیا- است.

 

 

خوانندگان:

مخاطبان کتاب نوآفرینی، سه گروه اصلی اند. نخست، دانش آموزان سه سال آخر دبیرستان که می خواهند، در کنار منابع درسی رسمی خود، مهارت های مرتبط با خلاقیت نوآفرینی دهند و با توجه به مشکلات نوجوانی، بیش از سایر افراد با مسائل روان شناختی درگیرند. توسعه خلاقیت و نوآوری در این افراد می تواند دریچه هایی را در آینده تحصیلی و شغلی آن ها بگشاید.

 

دوم، کلیه دانشجویانی که برنامه های دانشگاه های کشور را محدود و ناکافی می یابند و قصد دارند با گسترش مهارت های فردی در کنار تحصیل، به راه اندازی کسب و کار (استارتاپ یا کارآفرینی) بپردازند. کتاب با بررسی مثال هایی از زندگی واقعی گروهی از دانشجویانی که چنین چالشی داشته اند، آغاز می شود و نشان می دهد چگونه بررسی هوشمندانه یک نیاز عمومی به همراه خلاقیت زمینه ساز آفرینش کسب وکاری چند صد میلیون دلاری می شود.

 

سوم، کلیه مدیران و کارکنان سازمان هایی که قصد دارند با نوآفرینی سرمنشأ تحولی اساسی در زندگی خود و یا سازمان خویش شوند. کتاب مملو از بررسیهای موشکافانه احوالات افراد مختلف فعال در مشاغل گوناگون است. مطالعه دسته جمعی و گفت وگو درباره تجربیات مشترک در این بخش یک روش یادگیری مؤثر برای عملی سازی نوآفرینی در زندگی این گروه از مخاطبان است.

 

 

مشخصات کتاب:


عنوان: نوآفرینی

موضوعات: خلاقیت در کسب و کار / تحول سازمانی / کارآفرینی / موفقیت در کسب و کار
نویسندگان: گرانت، آدام / دراکر، پیتر
مترجمان: رضا رایان راد / محمد علی شفیعا
تعداد صفحات: 313صفحه
ناشر: آریانا قلم
سال چاپ: 1396
نوع جلد: سخت
قطع: وزیری
تعداد چاپ: چاپ اول
قیمت: 48500تومان

 

 

برای دریافت فایل pdf به زبان اصلی، اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: آموزش ، کتاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: