کد خبر: ۳۱۳۳۰۸
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
0

پول‌نیوز - کوش آداسی از جمله شهرهای بندری و توریستی ترکیه است که معروف‌ترین پارک‌های کوش آداسی را جزء بهترین جاذبه‌های گردشگری آن دانسته‌اند. ناگفته نماند معروف‌ترین پارک‌های کوش آداسی شامل پارک‌های طبیعی با فضای سبز و پارک‌های آبی می شود. اگر قصد سفر به کوش آداسی را دارید، پیشنهاد می‌شود بازدید از منطقه‌های طبیعی و بکر آن را از دست ندهید. علاوه بر آن پارک‌های آبی آن باعث سپری کردن لحظات شاد و نابی خواهد شد که برایتان به یاد ماندنی است.  در این بخش از مقاله سعی می‌شود به شرح بهترین و معروف‌ترین انواع آن بپردازیم.

معروف‌ترین پارک‌های کوش آداسی عبارتند از؛

پارک ملی دلتای آیدین

پارک دیلک

پارک آبی لانگ بیچ آکواریزورت

پارک آبی آکوا فانتزی

پارک ملی بیوک مندرس

پارک آبی آدالند

 

پارک ملی دلتای آیدین

پارک ملی دلتای آیدین، از جمله معروف‌ترین پارک‌های کوش آداسی در تور لحظه آخری سفر باتو  با قدمتی دیرینه است. موقعیت جغرافیایی پارک ملی دلتای آیدین در میان منطقه کوش آداسی و  منطقه سکه می‌باشد. از چشم اندازهای بارز این پارک، فضای سبز، منظره دریا و انواع درختان کهنسال است که فضای پارک را شامل می‌شود. ناگفته نماند در این پارک، جشنواره ها و مراسم‌های گوناگون علمی، هنری، فرهنگی ویا برنامه‌هایی مرتبط با فضای سبز  و گیاه شناسی در این پارک طی زمان‌های خاصی برپا می‌شود. از دیگر تسهیلات ویژه این پارک استراحتگاه‌های چتری، کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، مسیر پیاده روی و سایر امکانات رفاهی تفریحی است. گردشگران می توانند در این پارک به فعالیت هایی مانند حمام آفتاب، پیاده روی، شنا، اسکیت، دوچرخه سواری، جنگل نوردی، عکاسی  بپردازند.


پارک دیلک


از معروف ترین پارک‌های کوش آداسی می توان به پارک بی نظیر دیلک اشاره کرد. این پارک با پوشش طبیعی و گیاهی خود یکی از شاهکارترین خلقت طبیعت است که می تواند گردش یک روز تعطیلی شیرین را برای گردشگران فراهم سازد. جنگل نوردی، کوهنوردی، پیاده روی از عمده‌ترین ورزش‌ها و فعالیت‌هایی است که می‌توان در این پارک انجام داد. همچنین افرادی که تمایل به پیک نیک در فضای سرسبز و طبیعی را دارند می‌توانند در میان پارک دیلک اوقات فراغت خود را همراه با دوستان و خانواده سپری کنند. گفتنی است که ساحل‌های بخش شمالی این پارک که مشرف به دریا است امکان شنا کردن و حمام آفتاب را نیز برای گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم می‌سازد. علاوه بر ان ساحل‌های شنی پارک نیز فضای مناسبی برای شن بازی کودکان است . پارک دیلک دارای کافه و رستوران هایی است که می‌توان غذاهای ترکی سنتی را چشید و انواع نوشیدنی‌ها را نیز سفارش داد.

 

پارک آبی لانگ بیچ آکواریزورت

پارک های آبی از جمله معروف ترین پارک های کوش آداسی به جهت سرگرمی‌های متنوع، بازی های آبی و سایر امکانات رفاهی است. پارک آبی لانگ بیچ آکواریزورت یکی از این پارکها است که خاطرات خوشی را برای گردشگران به ثبت می‌رساند. همانطور که از نامش پیدا است،  بخش وسیعی از ساحل را به خود اختصاص داده که می‌توان از شنا در دریا بی بهره نماند. استراحتگاه‌هایی نیز در آن تعبیه شده که می‌توان لذت حمام آفتاب را چشید. انواع سرسره‌های آبی مهیج، بازی‌های آبی، قایقرانی، جت اسکی و دیگر بازی‌های تفریحی را در بر می گیرد. از تسهیلات این پارک می‌توان به انواع غرفه های فروش خوراکی، کافه، رستوران، دوش آب، سرویس بهداشتی، استخرهای گوناگون، اتاق رختکن و غیره اشاره کرد.


پارک آبی آکوا فانتزی

این پارک آبی مشرف به ساحل کوش آداسی بوده و دارای ۲۶ سرسره آبی مهیج با ارتفاعات گوناگون می‌باشد. پیرامون این پارک هتل‌های لوکس و مدرنی نیز می باشد که گردشگران بسیاری به دلیل نزدیکی با پارک آبی در هتل‌های اطراف آن اسکان می کنند. امکانات این پارک عبارتند از استخر، سالن ماساژ، سالن ورزشی، سرگرمی‌های متنوع آبی و دیگر امکانات رفاهی و تفریحی است.


پارک ملی بیوک مندرس

پلاژهای شنی این پارک از جمله خصوصیات و مشخصه‌‌های این پارک است. پارک آبی بیوک مندرس به دلیل پوشش گیاهی که در بخش شمالی آن جلوه می‌کند، در لیست معروف ترین پارک‌های کوش آداسی قرار گرفته شده است. همچنین لاک پشت‌های دریایی و درختان بلوط از دیگر زیبایی های این پارک آبی است.

پارک آبی آدالند

پارک آبی آدالند با فضایی در حدود ۲۵ هزار هکتار، انواع سرگرمی‌های متنوع را برای تمامی سنین در بر گرفته است. گفتنی است این پارک دارای ۲۰ وسیله بازی مهیج است که افراد می توانند بخش عمده ای از اوقات نیمروزی خود را در این پارک سپری کنند. این پارک نیز مانند سایر پارک‌های آبی دارای امکانات تفریحی و رفاهی بوده که شامل استراحتگاه‌های چتری، کافه، رستوران، استخر، سرسره‌های مهیج و سایر امکانات است.

پلاژهای کوش آداسی

علاوه بر معروف ترین پارک‌های کوش آداسی، پلاژها و استراحتگاه‌های سواحل آن نیز بسیار مورد پسند گردشگران و توریست‌هایی است که به این شهر بندری سفر می‌کنند. در پلاژهای ساحلی می توان به انواع فعالیت‌های مفرح اعم از شنا، قایق سواری، جت اسکی، اسکی روی آب و سایر تفریحات آبی بپردازید.

 

برچسب ها: کوش آداسی ، پارک دیلک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: