April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۳۵۲۰
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
0
هرچند عواملی مانند تورم و کاهش ارزش پول مسائل جدیدي را در مباحث بانکداري و فقه بانکداري ايجاد مي كند، اما آنچه كه مهم است اهتمام اسلام در شعار بانكي و بحث قرض الحسنه است.

پول‌نیوز - حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در ديدار با سليمان توکلي عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران بيان داشت: اين بانک نتيجه تلاش براي اجرا و تحقق بانکداري اسلامي در جامعه و پاسخي به رفع دغدغه هاي شبكه بانكي است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها بيان داشت: زماني که انقلاب به ثمر نشست، تحولات زيادي در جامعه به وجود آمد که بخشي از اين تحولات، نظام بانکداري كشور را هم در بر گرفت؛ از اين رو بعد از انقلاب تلاش زیادی برای اصلاح ساختار نظام بانکی و توجه به بانکداري اسلامي صورت گرفت و برای توسعه بانکداری اسلامی در تمامی زمينه ها به ويژه در ترسيم قوانين و دستورالعمل ها گام هاي موثري برداشته شد.

بانک قرض الحسنه مهر؛ گام موثری برای تحقق بانکداری اسلامي

وی تصریح کرد: هرچند عواملی مانند تورم و کاهش ارزش پول مسائل جدیدي را در مباحث بانکداري و فقه بانکداري ايجاد مي كند، اما آنچه كه مهم است اهتمام اسلام در شعار بانكي و بحث قرض الحسنه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: توجه به قرض الحسنه در شبکه بانکي به دغدغه اي تبديل شد که از كنار آن بانك هاي قرض الحسنه مانند بانك قرض الحسنه مهر ايران ايجاد شد.

وی تاکید کرد: تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران يکي از قدم هاي جدي و رسمي براي تحقق بانكداري اسلامي بود و جزء اتفاقاتي است كه حتما بركات زيادي را در پي خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به ثواب پرداخت قرض الحسنه اظهارداشت: حسنه ی قرض، ثوابی است که خدواند نزد خود محاسبه مي کند.

وی افزود: انجام کاری برای تحقق عدالت در جامعه، از یکسال باران پر برکت براي جامعه ارزشمند تر است؛ يعني رفتار عدالت گرانه آثاري را از خود برجا مي گذارد که تاثير آن از باران پر بركت كه با خود سرسبزي و خرمي برجا مي گذارد بيشتر است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصريح کرد: نه تنها ثواب پرداخت قرض الحسنه ۱۸ برابر است بلکه آثار وضعي مانند: طهارت اموال و نفوس و کسب و تجارت در جامعه ايجاد مي کند.


بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه سلیمان توکلي عضو هيات مديره بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز با اشاره به عملکرد مطلوب بانک قرض الحسنه مهر ايران در حوزه بانكداري اسلامي بيان داشت: اين بانك در سال ۸۶ با رسالت كمك به محرومين و نيازمندان جامعه توسط ۱۰ بانك بزرگ كشور تاسيس شده است.


وی افزود: در این چند سال حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار مشتري از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ايران استفاده کرده اند و نزديک به ۶ ميليون فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ۴۵ هزار ميليارد تومان نيز پرداخت شده است.


عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: خوشبختانه ساختار بانک بسيار مثبت است و در شرايط کنوني شبكه بانكي كه برخي با مشكلات عديده اي روبرو هستند، اين بانك داراي تراز مثبتي است و به خاطر اعتقادات مذهبي مردم استقبال باشكوهي از خدمات و طرح هاي تسهيلاتي آن شده است.


توکلی ادامه داد: در آیات و روایات بسیار بر محاسن قرض الحسنه سفارش شده بنحوي که ثواب صدقه ۱۰ و ثواب پرداخت قرض الحسنه ۱۸ برابر ذکر شده است زيرا دادن قرض الحسنه باعث حفظ کرامات انساني نيازمندان مي شود.


وی خاطرنشان کرد: در این سال ها بانک رضایت نسبی را ايجاد کرده است و در همکاري با كميته امداد، بنياد بركت، ستاد فرمان حضرت امام (ره) و ... خدمات شايسته اي را ارائه داده است.


سلیمان توکلی با اشاره به اهمیت توجه به اشتغالزایي و کارآفريني بيان داشت: امسال نيز بانک قرض الحسنه مهر ايران در همکاري با مراكز دانش بنيان بنا به ايجاد ۵ تا ۱۰ هزار فرصت شغلي دارد.


عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به تسهیلات اعطاء شده در مناطق محروم و بويژه شهرستان هاي زلزله زده استان کرمانشاه اظهارداشت: علاوه بر خدمات خوب ارائه شده توسط بانک در اين استان ها تفاهمنامه هاي مناسبي نيز منعقد شده است و در همکاري با بنياد مسكن انقلاب اسلامي وام هاي قرض الحسنه براي ساخت مسكن در روستاها به متقاضيان پرداخت مي شود.

وی در رابطه همکاری های صورت گرفته در حوزه های آموزش عالي براي تقويت مالي دانشجويان نيز اظهارداشت: در اين باره تفاهمنامه هايي با وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور و ... منعقد شده است تا دانشجويان بدون دغدغه مالي بتوانند به تحصيل خود در تمامي مقاطع ادامه دهند.

توکلی با اشاره به اهمیت ترویج بانکداری قرض الحسنه در جامعه و تاکيد مراجع عالي قدر بيان داشت: براي گسترش خدمات و تسهيلات ارائه شده و افزايش پوشش سهم بيشتري از نيازمندان براي بهره مندي از اين نوع وام ها نياز به حمايت تمامي سازمان ها و نهادها داريم.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور دارد که تمامی منابع جذب شده را به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نيازمندان واقعي جامعه اختصاص داده و تنها در سال ۱۳۹۷ بيش از يک ميليون و ۳۰۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به اقشار مختلف جامعه پرداخت شده است.

گفتنی است، در این جلسه یوسف نجدی مدير امور استان هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران، عضو هيات مديره را همراهي نمود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: