May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۴۰۴۵
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
0

پول‌نیوز - در جزیره زیبای کیش سواحل بسیار زیبایی وجود دارد که به صورت طبیعی زیبا می باشند و دارای زیست بوم های گوناگونی هستند که هر کدام از آنها جذابیت های خاص خود را دارد. برای این که هم مردم از زیبایی های طبیعی این مکان ها استفاده نمایند و هم این که به طبیعتشان خسارتی وارد نشود پارک های طبیعی برای گردشگران طبیعت یا همان طبیعت گردان ساخته می شود تا این محیط بهتر دیده شود و کمتر خسارت ببیند.

اگر به کرانه های شرقی سواحل نقره ای خلیج فارس در جزیره کیش سری بزنید از دور دست مجسمه ای می بینید که تداعی کننده مردمان ساحل نشین است. این مجسمه، پیکره مرد ماهیگیر می باشد. این مجسمه به ارتفاع 12 متر بلندترین مجسمه فیگوراتیو در داخل کشور است. این اثر نمادی از ماهیگیران بومی این منطقه می باشد که با هنرمندی تمام توسط هنرمندان داخلی درست شده است.

پارک ساحلی ماهیگیر در قیمت تور کیش سفر باتو  به مساحت چهار هزار متر مربع در کرانه های شرقی جزیره زیبای کیش قرار دارد و مجسمه مرد ماهی گیر نماد این پارک زیبا است. در پارک زیبای ساحلی ماهیگیر دو آبنما در دو جهت شرقی و غربی پارک بنا شده است که این دو آبنما توسط یک جوی آب صد متری به هم متصل شده اند.

در این ساحل زیبا درختان بسیار تنومندی وجود دارد که بر زیبایی این ساحل افزوده است. استراحتگاه هایی که در زیر سایه این درختان تناور ساخته شده جایگاه بسیار مناسبی است که هر مسافر یا گردشگری را برای کسب آرامش و دور کردن خستگی های روحی و جسمی دقایقی به استراحت در این مکان دنج و راحت دعوت کند. این پارک در طول روز و با نور آفتاب بسیار زیبا است اما با غروب آفتاب با نورپردازی که در پارک ساحلی ماهیگیر جزیره کیش با ایجاد آمیزه ای از فضاهای تاریک و روشن جلوه ای دیگر از طراحی زیبای این پارک در معرض دید گردشگران قرار داده است.

ایجاد سایه روشن ها و چراغ هایی با رنگ های متفاوت، زیبایی خیره کننده ای را به چشم مسافران و رهگذران می آورد که در نوع خود بی مانند است. پارک ساحلی ماهیگیر با حفظ حریم ساحل زیر پای مرد مرتفع فایبرگلاسی کیش گسترده شده است و دارای 500 متر مربع فضای سبز با انواع گیاهان بومی جزیره و گونه هایی که از بیرون جزیره آمده اند اما با شرایط جزیره سازگار می باشند. در این ساحل انواع جانوران از جمله نرم تنان، سخت پوستان، انواع ماهی های آب شور، جلبک ها و جانداران زیاد دیگری که در این ساحل به تخم گذاری و زندگی می پردازند، وجود دارد.

مسافران و گردشگرانی که برای بازدید از جزیره زیبای کیش آمده اند وقتی به همراه خانواده خود پای بر سنگفرش سنتی این پارک زیبا می گذارند احساس آرامشی توام با نشاط به سراغشان می آید و می توانند خستگی روحی و جسمی یک سال کار و فعالیت را در این پارک زیبا به در کنند. گفتنی است ایجاد جاذبه های جدید در سواحل کیش با هدف خلق فضاهای جدید در محیط های ساحلی از جمله برنامه های عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش است و تا کنون پارک های مختلفی با کاربردهای گوناگونی برای مسافران و گردشگران حاضر در جزیره کیش ساخته شده است.

همان طور که گفته شد مجسمه پیکره مرد ماهیگیر در پارک ساحلی ماهیگیر بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور ایران است. مرد ماهیگیر با ارتفاع 12 متر در مدت زمان سه ماه ساخته شده است. سازندگان این مجسمه بزرگ چهار هنرمند مجسمه ساز ایرانی هستند که این مجسمه را در شهر مشهد و در سه کارگاه ساخته اند و به این پارک در جزیره کیش آورده اند. این مجسمه از 12 لایه فایبرگلاس با ضخامت سه سانتی متر ساخته شده است و حاوی شش تن آهن است که به صورت شش قطعه به جزیره کیش حمل گردیده و سپس در اینجا سرهم شده است.

این مجسمه در سه مرحله در ساحل شرقی جزیره کیش و در کنار سالن همایش های بین المللی کیش نصب شده است. سامان توکلی، محمد حسین ماموریان، مصطفی سلطانی و هاشم شفیعی چهار هنرمندی هستند که این اثر زیبا و بی مانند را ساخته اند. این هنرمندان کار خود را از اواسط دی ماه سال نود و سه خورشیدی آغاز کردند و بیست و هشت اسفند همان سال مراحل ساخت آن را به پایان رساندند. طرح ساخت مجسمه ماهیگیر پس از بررسی هایی میان سه ماکت مختلف که قبلا پیشنهاد شده بود با ایجاد برخی تغییرات کوچک مورد تایید قرار گرفته و وارد مرحله ساخت شد.

در ساخت و طراحی این مجسمه تلاش گردیده تا این پیکره نمادی باشد از مردم بومی این منطقه و نشان دهنده کار و فعالیت بومیان این جزیره زیبا. لازم به ذکر است که در ساخت این مجسمه پس از بررسی ها و مطالعات مشاوران از مصالح و موادی استفاده شده است که قابلیت ماندگاری در شرایط اقلیمی جزیره کیش را داشته باشد. این پارک زیبا مکان بسیار مناسبی است تا بعد از دیدار از مکان های مختلف جزیره کیش در آن به استراحت بپردازید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: