May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۴۱۲۸
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
۴
وظیفه بانک مرکزی به عنوان تامین کننده ارز این است که از نزدیک وضعیت ترخیص کالاهای اساسی را بررسی کند

بانک مرکزی ارز کالاهای اساسی را تامین می‌کند پول‌نیوز - عبدالناصر همتی، ریيس كل بانك مركزی از نحوه ترخيص كالاهای اساسي در بندر امام خمينی(ره) بازدید کرد.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، همتی با تاکید بر اینکه وظیفه بانک مرکزی به عنوان تامین کننده ارز این است که از نزدیک وضعیت ترخیص کالاهای اساسی را بررسی کند، گفت: در بندر امام خمینی(ره) تلاش زیادی برای واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم انجام می شود.

 

وی ادامه داد: وجود مقادیر زیادی کالای اساسی نظیر نهاده های دامی در بندر امام خمینی (ره) امیدوار کننده است و این میزان موجودی نسبت به مدت مشخص سال گذشته انبارها حاکی از ۹۰ درصد افزایش است.

 

دکتر همتی با اشاره به اینکه میزان واردات، در سال جاری افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد واردات کالاهای اساسی افزایش یافته که دلیل آن هم این است که بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت با توجه به ضرورت تامین کالاهای اساسی و تامین ذخایر استراتژیک با قدرت بیشتری ارز مورد نیاز را تخصیص و تامین کردند.

 

رییس کل بانک مرکزی همچنین به تشریح دلیل حضورش در بندر امام خمینی(ره) پرداخت و افزود: علت کندی در خروج کالاهای اساسی از انبارها مهمترین دغدغه ما در بانک مرکزی است و در تلاشیم این مشکل به زودی رفع شود.

 

رییس شورای پول و اعتبار ادامه داد: امیدوارم با همکاری مسئولان بندر امام خمینی(ره) بتوانیم مشکلات را ریشه یابی و پیگیری کنیم تا تسهیلات بیشتری در اختیار واردکنندگان قرار دهیم و به فرآیند ترخیص و سپس انتقال کالاهای اساسی به مراکز هدف، سرعت بخشیم.

 

دکتر همتی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی مستقیما ارز تخصیص می دهد و ارز مورد نیاز را از صادرکنندگان نمی گیرد، عنوان کرد: سامانه تعهد ارزی برای واردکنندگان راه اندازی شده است و اگر وارد کنندگان تعهدات خود را انجام ندهند، توسط بانک مرکزی پیگیری می شود.

 

وی در پایان گفت: خوشبختانه ورود ارز توسط صادرکنندگان در چند ماه اخیر افزایش یافته و ارزهایی را که از این طریق وارد می شود توانسته ایم به خوبی در اقتصاد کشور به کار گیریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
14:53 - 1398/05/17
وظیفه تو این است که تعدادی عکس بگیری و برگردی...
شاهین
Iran, Islamic Republic of
14:55 - 1398/05/17
ما واردکنندگان با مشکلات زیادی روبه رو بوده ایم هم اکنون بیشتر

آقای همتی تو و امثال تو با بی کفایتی تمام همچنان حرف می زنید...

کسی به داد این مردم و فعالان اقتصادی نمی رسه...

عکس هتو گرفتی به سلامت
صالح
Iran, Islamic Republic of
15:01 - 1398/05/17
به نام خدا بنده کارگر یک مرغداری بودم به قدر در تحویل نهاده های دامی تعلل کردید که مرغداری که 16 نفر در آن مشغول به کار بودن بیکار شدند. حیوانات زبان بسته هم مردند. من فقط میدونم که همه شما دروغگو هستید و شعار می دهید
اکرم
Iran, Islamic Republic of
15:04 - 1398/05/17
ندانم کاری عده ای مدیر بی کفایت رو به حساب آقای دکتر همتی نگذارید

ایشون انسان درست و مدیری لایق هستند

ثبات نرخ ارز تنها یکی از کارهای خوب ایشون بوده...
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: