April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۴۱۶۵
۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
0
عملکرد حمل و نقل مسافر ریلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد رشد داشته است.

پول‌نیوز - قطار‌های گردشگری ویژه عید قربان و غدیر، پیش بینی شده است.

 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از جابه‌جایی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر در چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: عملکرد حمل و نقل مسافر ریلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد رشد داشته است.

 

10 میلیون مسافر با قطار جا به جا شدند


سعید رسولی افزود: همه تلاش راه‌آهن ارتقای سطح خدمتگذاری به صورت کمی و کیفی است و همچنین مقرر شده هرکدام از مدیران و مسئولان راه‌آهن در سطح مسئولیت و محدودیت کاری خود یک خبر خوش در ماه تولید کنند. اگرچه شأن و منزلت مردم ایران بسیار بالاتر از آن است که فقط دوازده خبر خوش در سال تولید کنند.


معاون وزیر را‌وشهرسازی گفت: خوشبختانه در این مدت ماهانه بیش از یک خبر خوش تولید شده است که یکی از آن‌ها راه‌اندازی قطار تهران – آنکارا و تهران – وان بوده است.


مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: توافقات بسیار خوبی با کشور‌های همسایه در رابطه با افزایش تعداد قطار‌های باری در حوزه‌های واردات و صادرات صورت گرفته که البته مورد تأکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام بوده است.


رسولی با اشاره به همکاری‌های فی مابین راه‌آهن‌های ایران و ترکیه برای راه اندازی قطار گردشگری؛ گفت: همکاران راه‌آهن در معاونت مسافری، معاونت بهره‌برداری و شرکت رجا اقدامات کارشناسی را با سرعت پیش بردند و در همین راستا پروتکل شروع همکاری در زمینه قطار‌های گردشگری بین راه آهن‌های دو کشور تهیه شده‌است تا مردم ایران و ترکیه بتوانند از اماکن توریستی کشور‌های یکدیگر بازدید کنند.


معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پیش‌بینی قطار‌های گردشگری ویژه عیدقربان و غدیر اشاره کرد و گفت: برای این ایام قطار گردشگری برای استان لرستان، قطار گردشگری ویژه جشنواره مبل و منبت ملایر و قطار گردشگری ویژه بازنشستگان نیروی انتظامی در مسیر گرگان- ورسک پیش‌بینی شده است.


رسولی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه ناوگان نیز گفت: در چهارماه اول سال جاری ۱۷۲ دستگاه لکوموتیو، واگن باری و مسافری با اتکا به توان داخلی تولید و بازسازی شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد رشد داشته است.

برچسب ها: مسافر ، قطار ، سفر ، عید قربان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: