May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۴۲۶۴
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
0
بیایید از اشتباهات یک دیگر بیاموزیم...

پول نیوز - حتی اگر غول کسب و کار هم باشید، باز هم اشتباه می کنید. شما همیشه می توانید از اشتباهاتتان درس بگیرید. با خواندن این کتاب می توانید بهترین درس ها را از اشتباهات بزرگترین غول های کسب و کار  بگیرید و از پشت پرده ی موفقیت های آن ها با خبر شوید.

 

موفقیت ها و اشتباه های بازاریابی

 

چیست:
کتاب موفقیت ها و اشتباه های بازاریابی سی امین سال انتشار خود را پشت سر می گذارد. این کتاب طی این دوران به مرز پختگی رسیده، از ۶ بخش، ۲۴ فصل و صدها پرسش و تمرین تشکیل شده است. فصل اول به معرفی کتاب و رویکرد آن اختصاص دارد. پس از آن، بخش اول با داستان هایی خواندنی و الهام بخش درباره ی موفقیت گوگل، استارباکس و بوستون آغاز می شود و در بخش دوم شاهد جنگ های بازاریابی سنتی میان رقبای دیرینه ای همچون کوکاکولا و پپسی، هیولت پاکارد و دل و ایربایس و بوئینگ هستیم.

 

 

در ادامه در بخش سوم کتاب موفقیت ها و اشتباه های بازاریابی ، سخن از شرکت هایی است که تا مرز نابودی پیش می روند و خود را دوباره باز می یابند؛ مک دونالد، هارلی دیویدسون و هواپیمایی کنتینتشال از آن جمله اند. اما در بخش چهارم، از مخاطب دعوت می شود از اشتباه های بازاریابی پند بگیرد و با دوری از تکرار اشتباه دیگران، موفقیت را از نزدیک لمس کند. بوردن، یونایتد وی، دایملر کرایسلر، نیوول رابرمید، دیزنی، می تگ، کی مارت و سیزر نام های آشنایی هستند که اشتباه های هر کدام درس بزرگی در حوزه بازاریابی است. تنوع این اشتباه ها از زیاده روی در هزینه ها و ادغام نادرست تا توسعه ی اشتباه، افراط در فعالیت های پیشبردی و خطاهای مدیریتی متفاوت است.

 

 

بعد نوبت بررسی موفقیت های چشمگیر شرکت های بزرگ مثل ساوت وست، نایک و صندوق سرمایه گذاری ونگارد می رسد. پس از همه این ها،به بخش ششم یعنی اشتباه های اخلاقی می رسیم. مطالعه ی اشتباهات و رسوایی های اخلاقی مرک، مث لایف، فورد و فایرسون پر از نکته و آموزه های بازاریابی است. کتاب موفقیت ها و اشتباه های بازاریابی با فصل ۲۴ به پایان می رسد. این فصل به طبقه بندی و مرور آموزه های کتاب اختصاص دارد. اهمیت تصویر ذهنی، قدرت رسانه ها، مدیریت بحران، نظارت محیطی، رشد با برنامه، ادغام هوشمندانه و … تنها گوشه ای از آموزه های این اثر ارزشمند است.

 

 

رابرت هارتلی در یک سبک مکالمه ای پر جنب و جوش از طریق تجزیه و تحلیل  تصمیمات و شیوه های واقعی که منجر به جنگ های بازاریابی، بحران ها و پیروزی در شرکت های برتر شده است را، ارائه می دهد. شما را به تمرینات و مباحثه هایی دعوت می کند تا در موقعیت های مختلف غوطه ور شوید. این داستان های واقعی پر از نکات عملی و تجربیات یادگیری است که می تواند در طول حرفه‌یتان به شما خدمت کند.

 

 

کتاب موفقیت ها و اشتباه های بازاریابی ترجمه ویراست یازدهم عنوان اصلی marketing mistakes and success می باشد که توسط مترجم توانمند حوزه بازاریابی، بهمن فروزنده به فارسی برگردان و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.


کیست:

رابرت هارتلی استاد برجسته و بازنشسته دانشکده بازرگانی و مدیریت دانشگاه ایالتی کلیولند است وی در این دانشگاه در انواع دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه های مدیریت، بازاریابی و اخلاق تدریس ‌کرد. پیش از آن در دانشگاه مینه‌سوتا و دانشگاه جورج واشینگتن تدریس می‌کرد. مدیریت اجرایی و MBA او از دانشگاه مینه‌سوتا است.

 

 

وی قبل از ورود به دانشگاه ، سیزده سال را در خرده فروشی با سلف و شرکت تابعه آن ها گذراند. وی سمت های در مدیریت فروشگاه، مسئول خرید و فروش را به عهده داشت.

 

 

اولین کتاب درسی وی، مدیریت بازاریابی و تحولات اجتماعی بود که در سال 1972 منتشر شد. این کتاب در معرفی موضوعات اجتماعی و زیست محیطی برای مطالعات بازاریابی از سایر کتاب ها در زمینه ی اصول بازاریابی، مدیریت فروش، خرده فروشی و تحقیقات بازاریابی از زمان خود جلوتر بود. به دنبال آن در سال 1976 اولین نسخه ی کتاب اشتباهات بازاریابی منتشر شد و رویکرد جدیدی را برای مطالعات موردی به ارمغان آورد و در سال 1983، خطاهای مدیریت منتشر شد. این کتاب ها به طور گسترده ترجمه شده اند.


خوانندگان:

این کتاب پر است از درس‌های بازاریابی، مدیریت و کارآفرینی و از این نظر مخاطبان و علاقه‌مندان خاص خود را دارد. پژوهشگران، کارآفرینان، کارشناسان، مدیران و فعالان حوزه‌ی کسب‌وکار می‌توانند با شناسایی عوامل موفقیت‌زا و پندآموزی از اشتباه‌های متداول، موفقیت خود را تضمین کنند. این کتاب برای عموم مردم نیز به دلیل بازگویی داستان زندگی پر فراز و نشیب کارآفرینان و مدیران نام‌آشنا و نام‌های تجاری معروف جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.


مشخصات کتاب:
عنوان: موفقیت ها و اشتباه های بازاریابی
موضوع: بازاریابی
نویسنده: رابرت هارتلی
ترجمه: بهمن فروزنده
تعداد صفحات: 544صفحه
ناشر: آموخته
سال چاپ: 1396
تعداد چاپ: 1
نوع جلد: سخت
قطع: وزیری
قیمت: 38000‌تومان


برای دریافت نسخه pdf کتاب به زبان انگلیسی، اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: آموزش ، معرفی کتاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: