May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون دريايي سازمان بنادر و دريانوردي كشور در پاسخ به پول نيوز:
کد خبر: ۳۱۴۴۴۶
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
0
تاكنون در کل ناوگان دریایی ایران 125 نفر دریانورد زن مشغول به کار شده‌اند.

پول‌نیوز - «نفتكش ايراني به زودي آزاد مي‌شود.» اين موضوعي است كه معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی امروز در اولين نشست خبري خود اعلام كرده و درباره آن توضيح داد: نفت‌كش گريس1، با توجه به دلایل غلطی که ناشی از غرض‌ورزی دولت انگلیس بوده متوقف شده و به زودي آزاد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار پول‌نیوز، جلیل اسلامی در نشست خبری روز جهانی دریانوردی و دریانورد درباره آخرین وضعیت کشتی گریس‌وان در جبل الطارق گفت: جمهوری اسلامی تلاش‌های متعددی برای آزادسازی این کشتی انجام داده و اسناد لازم جهت حل و فصل اين موضوع هم مبادله شده است.


تجارت دريايي ايران 4 درصد افزايش پيدا كرده است
گفتني است ساعتي بعد از اين نشست خبر رسيد كه مقامات جبل الطارق اعلام كرده‌اند كه گريس1 شنبه رفع توقيف مي‌شود.

اين مقام مسئول همچنين، تصريح كرد: استكبار تحریم را به صنعت دریایی ما تحمیل کرده است اگرچه تا امروز نتوانسته به زمين گير كردن صنعت دريايي ايران دست يابد. به گفته او آمریکا به دنبال تشكيل ائتلافي عليه ايران در منطقه بود. ائتلافي كه تاكنون به غیر از انگلیس و رژیم اشغالگر، کشور دیگری برای پیوستن به آن اعلام آمادگی نکرده و به نوعي مي‌توان آن را شكست خورده قلمداد كرد.

اسلامي افزود: هیچ کشوری برای عبور از آب‌های تحت حفاظت ایران با پرچم خود نگرانی نداشته باشد و آن طرح ائتلاف دریایی بین کشورها هم به فراموشی سپرده شده است.

افزایش 4 درصدی تجارت دريايي

اسلامی در ادامه این نشست در پاسخ به خبرنگار پول نيوز، گفت: در چهار ماهه اول امسال افزایش 4 درصدی در میزان صادرات و واردات از بنادر کشورمان داشته‌ایم و تمام تلاش اين سازمان بر آن است كه ظرفيت اقتصادي لازم را براي تجارت دريايي ايجاد كند.


دريانوردان با بيكاري دست و پنجه نرم نمي‌كنند

در حال حاضر 130 هزار نفر دریانورد مشغول به كار هستند. اين موضوع مهم ديگري است كه اسلامي به آن پرداخته و گفت: سالانه حدود 500 نفر دريانورد از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصيل مي‌شوند. در مقابل هم تقاضای دریانورد از سوی خطوط کشتیرانی  حدود 500 نفر است و اين برابري عرضه و تقاضا را نشان مي‌دهد.

او تاكيد كرد سازمان بنادر و دريانوردي از حضور زنان در اين حوزه استقبال مي‌كند و گفت: تا كنون در کل ناوگان دریایی ایران 125 نفر دریانورد زن مشغول به کار شده‌اند.

سارا و خانيان هنوز در اعماق آب‌ها هستند

۳۵ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز جابجا می شود. اين گزاره ديگري بود كه توسط اسلامي در جمع خبرنگاران مطرح شد. او درباره بيمه نفت‌كش‌ها توضيح داد: تنش های اخیر سبب افزایش بیمه کشتیرانی خصوصا در حوزه نفتکش ها شده است که علت آن دغدغه خریداران انرژی و همچنین شرکت های حمل انرژی است. معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ۱۳ فروند مغروقه در اروند داریم که چندان قابل بحث نيستند به جز دو فروند به نام‌های سارا و خانیان كه به دلیل بزرگتر بودن برای خارج سازی از اولویت بیشتری برخوردارند. اين در حالي است كه سال گذشته ۸ فروند مغروقه از آبراهه خور موسی در بندر امام به عنوان دومین بندر بزرگ کشور خارج و این آبراهه پاکسازی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: