April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در پی تمدید نشدن حکم توقیف نفتکش ایرانی؛
کد خبر: ۳۱۴۷۰۵
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
0
ایالات متحده آمریکا، حکم توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق را صادر کرد.

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز؛ ایالات متحده به عنوان آخرین تلاش برای جلوگیری از خروج نفتکش ایرانی از جبل الطارق، حكم توقیف آن را كه در آبراه اتصال شرق و غرب گرفتار شده بود، صادر كرد.

 


گریس 1 در تاریخ 4 ژوئیه توسط نیروی دریایی انگلیس در دهانه غربی مدیترانه با ظن نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه به جرم دادن نفت به سوریه؛ توقیف شد.

 

سرگردانی گریس1 در جبل‌الطارق ادامه دارد...

 

جبل الطارق روز پنجشنبه اعلام کرد که حكم بازداشت این نفتکش تمدید نخواهد شد زیرا انگلیس اطمینان حاصل کرده است گفت كه این محموله به سوریه نمی رود.

 

 

این کشتی با 1.2 میلیون بشکه نفتی آماده ی ترک تنگه‌‌ی جبل الطارق بود که آمریکا درخواست تجدیدنظر قانونی جداگانه ای برای محاصره ی این کشتی به دلیل پیوندش با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، که در لیست سیاه آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی قرار گرفته است، داد.

 

 

در این خصوص، یک دادگاه فدرال در واشینگتن هم حکم توقیف نفتکش ایران و نفت حامل آن که نزدیک به یک میلیون دلار معادل 823،113 پوند ارزش دارد را صادر کرد.

 

 

وزارت امور خارجه آمریكا و وزارت امور خارجه انگلیس؛ در برابر این نظر که چنین حکمی چگونه اجرایی خواهد شد آیا آن در ارتباط با مارشال ایالات متحده صادر شده است، اظهار نظری نکرده اند. روز جمعه فابیان پیكاردو، وزیر ارشد جبل الطارق در مورد مداخله احتمالی ایالات متحده گفت كه این موضوع در دیوان عالی جبل الطارق به بررسی خواهد رسید و در صورت نیار به تجدید نظر به دادگاه این کشور ارجاع داده خواهد شد.

 


یکی از روزنامه‌های جبل الطارق گزارش داد که بعید است این کشتی قبل از روز یکشنبه به آب های بین المللی بازگردد. گریس 1 نام خود را پاک کرده و دیگر پرچم پاناما را به احتزار در نیاورده بود.

 

 

تلویزیون دولتی ایران به نقل از جلیل اسلامی، معاون رئیس سازمان بنادر و دریانوردی كشور گفته بود كه این تانكر پس از رها شدن، زیر پرچم ایران به مدیترانه عزیمت می كند و به نام «آدریان دریا»، تغییر نام می‌دهد.

برچسب ها: بین الملل ، گریس1 ، نفت ، نفتکش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: