May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۵۴۸۳
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
0
رئیس کل بانک مرکزی: شرایط ذخایر ارزی مناسب است؛ به همين علت شرایط با ثباتی در بازار ارز حاکم است

پول‌نیوز - عبدالناصر همتی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: با احتیاط خیلی زیاد ذخایر ارزی را مصرف می‌کنیم و از این طریق هم واردات کالا‌های ضروری به خوبی انجام می‌شود و هم مواد اولیه و مورد نیاز کارخانجات با ارز نیمایی در حال تامین است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین وضع ذخایر اسکناسی کشور را نیز بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: وضع فعلی ذخایر اسکناسی کشور در پنج، شش سال گذشته بی سابقه است و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم روز به روز وضعیت بهتر شود و بتوانیم اقدامات اساسی را برای رشد و توسعه کشور به انجام برسانیم.

رئیس کل بانک مرکزی: شرایط ذخایر ارزی مناسب است

وی ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد کشور نیازمند این است که فعالیت‌های تولیدی رونق بيشتری بگیرد، چرا که شوک سال گذشته تولید رشد اقتصادی را منفی کرده است و این رقم امسال باید مثبت شود.

همتی تصریح کرد: برای اینکه رقم رشد اقتصادی کشور مثبت شود مهم‌ترین نیاز این است که به تولید ملی بیشتر پرداخته شود و تامین مالی تولیداتی را که جنبه مولد دارد در دستور کار داریم.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر ریسک بازار ارز و سکه گفت: توصیه می‌کنم فعالان اقتصادی در زمینه هایی، چون بازار سرمایه فعالیت کنند که احتمال ضرر و ریسک بسیار پایینی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: