April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۵۴۹۳
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
0
در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ايران بيش از ۷ ميليون مشتري دارد که بخش قابل توجهي از آنان، از تسهيلات قرض الحسنه اين بانك بهره مند شده اند به گونه اي كه در سال گذشته بيش از ۱ ميليون و ۲۳۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه با اعتباري بالغ بر ۱۳ هزار ميليارد تومان به هموطنان پرداخت شده است.

پول‌نیوز - نخستین صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر ایران طی مراسمی با حضور دکتر مرتضي اکبري مديرعامل، سليمان توکلي عضو هيات مديره، تني چند از مديران و رؤساي ادارات مركزي بانك به همراه تعدادي از مسئولين عالي رتبه حوزوي، دستگاه هاي اجرايي و انتظامي استان، در شهر مقدس قم افتتاح و آماده ارائه خدمت به مشتريان شد.


به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در آیین افتتاحيه نخستين صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر ايران ، دکتر اکبري مديرعامل بانك ضمن تبريك هفته دولت و گراميداشت نام و ياد شهيدان رجايي و باهنر، امانتداري را اصلي ترين شاخصه فعاليت نهادهاي پولي و مالي بويژه بانكها دانست و مؤثرترين ابزار اعتماد سازي نزد آحاد جامعه برشمرده و افزود: صندوق امانات يكي از نمادهاي امانتداري بانكهاست و تجهيز بانك قرض الحسنه مهر ايران به اين خدمت در كنار مأموريت كاري آن كه همانا اشاعه فرهنگ قرض الحسنه در سطح جامعه مي باشد، تلفيق زيبايي از جلوه هاي خدمت رساني در اين بانك رقم زده است.

 

افتتاح صندوق امانات بانک قرض الحسنه مهر در قم


وی در ادامه با تأکید بر اهمیت و ضرورت انجام فعالیتهاي تبليغي و اطلاع رساني در حوزه نشر قرض الحسنه و تقويت اين فرهنگ اسلامي پسنديده در بين آحاد جامعه و انتقاد از کاستي ها و کم کاري هاي صورت گرفته در اين زمينه، تصريح كرد: متأسفانه در شرايط فعلي، مردم نسبت به عملكرد بانك ها، حساسيت هاي زيادي پيدا كرده اند كه بايستي با اقدامات بجا و شايسته، اين نگاه را بيش از پيش از ساحت فعاليتهاي بانك قرض الحسنه مهر ايران دور كرده و روز به روز توجه اقشار بيشتري از جامعه را به اين بانك به عنوان مجموعه اي منزه از فعاليتهاي بنگاهداري و صرفاً فعال در مقوله قرض الحسنه، معطوف سازيم.


دکتر مرتضی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود بيان داشت: در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ايران بيش از ۷ ميليون مشتري دارد که بخش قابل توجهي از آنان، از تسهيلات قرض الحسنه اين بانك بهره مند شده اند به گونه اي كه در سال گذشته بيش از ۱ ميليون و ۲۳۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه با اعتباري بالغ بر ۱۳ هزار ميليارد تومان به هموطنان پرداخت شده است.


وی ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستيم تا تسهيلات، بيشتر به موضوع اشتغال بويژه مشاغل خانگي اختصاص يابد چرا که صاحبان مشاغل خانگي قادر به پرداخت سودهاي ۱۸ تا ۲۰ درصد نظام بانکي نيستند و تسهيلات قرض الحسنه بهترين گزينه براي آنهاست که در همين راستا با کميته امداد حضرت امام خميني (ره) و بنياد بركت، براي ايجاد اشتغال از طريق اعطاي تسهيلات قرض الحسنه، تفاهم نامه هايي خوبي به امضاء رسيده است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: تمامی منابع این بانک صرف اعطاي تسهيلات قرض الحسنه مي شود و حساب مالي آن نيز کاملا شفاف و در هر زمان قابل ارائه به مردم مي باشد. منابع بانک در حال حاضر حدود ۲۱ هزار ميليارد تومان بوده كه از اين مبلغ، بالغ بر ۲۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات قرض الحسنه پرداخت گرديده است.


دکتر اکبری در پایان صحبتهای خود عنوان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران، نخستين و بزرگترين بانک تخصصي قرض الحسنه در كشور است و بر همين اساس ايجاب مي كند تا اين بانك به عنوان مرجعي براي نگهداري پس اندازهاي مردمي در قالب عقد شرعي و سفارش شده قرض الحسنه و متقابلاً پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به آنها و ساير نيازمندان واقعي، بيش از پيش به جامعه معرفي شود كه در اين زمينه، نهادهاي حوزوي و مراكز دانشگاهي و فرهنگي مي توانند نقشي بسيار مؤثر ايفا نمايند.


در ادامه، توکلی، عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران نيز طي سخناني در اين مراسم بيان داشت: دين مبين اسلام به تکريم مؤمنين، دستگيري از نيازمندان و اعطاي قرض الحسنه، تأکيد بسياري دارد ليكن متأسفانه اين موضوع تا حد زيادي در جامعه مغفول مانده است.


وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱ میلیون و ۲۳۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه توسط اين بانک به هموطنان عزيز پرداخت شده و اين مهم فقط در ۵ ماهه نخست سال جاري به رقم ۷۵۰ هزار فقره تسهيلات بالغ گرديده است اما همچنان نياز است فرهنگ قرض الحسنه بيش از پيش در جامعه رواج يافته و عملکرد و نوع فعاليت بانکهاي قرض الحسنه نيز به شکل صحيحي، از ديگر بانكها و مؤسسات پولي و اعتباري تميز داده شود.


شایان ذکر است؛ در خاتمه این مراسم ، دکتر اکبری مدیرعامل بانک ، به پرسشهاي خبرنگاران و اصحاب جرايد پاسخ گفته و گزارشي از فعاليتهاي بانك و برنامه هاي آتي آن ارائه نمود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: