کد خبر: ۳۱۵۸۳۸
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
0

پول‌نیوز -  به نقل از مجله گردشگری غذا همیشه در زندگی انسان ها نقش مهمی را ایفا می کرده، همه ما در طول روز زمان زیادی را برای تهیه و خوردن غذا صرف می کنیم. شاید جالب باشد که بدانید در جهان بسیاری از سفرها و گردش ها برای غذا اتفاق می افتند. به این صورت که افراد برای چشیدن و امتحان کردن غذا و خوراکی های یک منطقه خاص به آن جا سفر می کنند تا علاوه بر این که یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنند غذاهای جدیدی را نیز بچشند. به طور کلی می توان گفت که غذا جایگاه سوم در علت های سفر را به خود اختصاص داده است.

همه چیز در رابطه با گردشگری غذا

محققان به این نتیجه رسیده اند که هر گردشگری در زمان سفر خود مبلغی در حدود 200 دلار را برای هزینه های غذا صرف می کنند. این مبلغ می تواند بسیار قابل توجه باشد، زیرا در اقتصاد کشور و شهر مقصد تاثیر به سزایی دارد. یکی از این تاثیرات آن جایی نمود پیدا می کند که باعث می شود غذاهای سنتی و بومی بیش از قبل مورد توجه قرار بگیرند.

در مطالب بالا به این نکته اشاره کردیم که گردشگرانی هستند که صرفا برای چشیدن و تجربه طمع های جدید اقدام به سفر می کنند. می توان گفت غذا از انگیزه ای برای سفر می باشد. البته سفر برای چشیدن غذای جدیدی نیست گاهی برای یادگیری آشپزی آن منطقه می باشد. این طمع ها و غذاهای جدید می توانند غذاهای سنتی و بومی باشد. گردشگری غذا سبب می شود تا فرصت های شغلی جدیدی برای بومی ها به وجود بیاید و سهم قابل توجهی در اقتصاد داشته باشد.

گردشگری غذا در ایران

در ایران گردشگری غذا از راه هایی برای جذب گردشگر به حساب می آید. کاشناسان گردشگری بر این عقیده اند که غذا می تواند سبب پیشرفت در گردشگری ایران شود. توجه به پتانسیل غذا کمک می کند که صنعت گردشگری و سفر در ایران پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد. زمانی که از پتانسیل غذایی ایران صحبت می کنیم منظور 2500 نوع غذایی است که در بین اقوام ایرانی پخت می شود.

با توجه به آمار گفته شده می توان نتیجه گرفت که تنوع غذایی در ایران در چه میزان بالایی قرار دارد، این در حالی است که تنوع غذایی در رستوران های کشور به شدت پائین است. مسئولین حوزه گردشگری برای آن که بتوانند از این پتانسیل در جذب گردشگر استفاده کنند، دست به اقدامی جالب زده اند. آن ها در مناطق دیدنی جشنواره غذا برگزار می کنند. این جشنواره های غذا را می توان به عنوان یک تجارت سودآور تلقی کرد.

همه چیز در رابطه با گردشگری غذا

همزمان با اجرای این طرح های کاربردی در مناطق مختلف شاهد این موضوع بودیم که اقامتگاه های بومی هم برای گردشگران در نظر گرفته شده است. کارشناسان گردشگری بر این عقیده اند که گردشگری غذا به عنوان یک احیا کننده ارزش های بومی و سنتی می تواند تلقی شود.

گردشگری را می توان به عنوان یک فعالیت اقتصادی سودآور در نظر گرفت. برای آن که بتوان گردشگری را توسعه داد و در این زمینه به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافت باید اقدامات لازم را انجام داد. یکی از از این اقدامات توجه به جنبه های مختلف گردشگری است. به عنوان مثال گردشگری غذا، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و گردشگری طبیعی که هر یک علاقه مندان خاص خود را دارد. علاوه بر موارد فوق باید امکانات کافی و ایمن برای جابه جایی مسافر هم وجود داشته باشد.

راه های سفر در ایران

در این حمل و نقل و سفر به دو روش عمده صورت می گیرد.

 

  1. استفاده از وسیله شخصی: در این روش شخص با استفاده از خودرو شخصی خود سفر می کند. از مزایا آن می توان به در دسترس بودن اشاره کرد. در این حال شخص هر زمان به هر جایی که بخواهد می تواند سفر کند. از معایب آن می توان به این مورد اشاره کرد که گاهی سبب خستگی می شود و فرد به اندازه کافی از سفر خود لذت نمی برد.
  2. استفاده از وسائل نقیله عمومی: در این حالت وسیله های مختلفی در دسترس هستند که با توجه به سلیقه شخصی، زمان در نظر گرفته شده برای سفر و همینطور بودجه خود می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کنید. استفاده از این وسائل هم معایب و مزیت هایی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.


    همه چیز در رابطه با گردشگری غذا

اولین وسیله حمل و نقلی که آن را بررسی خواهیم کرد، هواپیما می باشد. سفر به هواپیما این مزیت را دارد که در زمان بسیار کمی می توانید به مقصد خود برسید و خستگی سفر برای شما معنی پیدا نمی کند. برای سفر با این وسیله می توانید از طریق آژانس های مسافرتی یا دفتر ایرلاین ها اقدام کنید و بلیط هواپیما را تهیه کنید. دیگر مراحل سفر در فرودگاه اتفاق می افتد.

دومین وسیله حمل و نقل عمومی که آن را بررسی می کنیم قطار است. قطار برای حرکت به خطوط ریلی نیاز دارد. همین امر سبب شده تا نتوان از قطار برای همه ی مسیرها استفاده کرد. می توانید بلیط قطار را با قیمتی کمتر از هواپیما تهیه کنید و سفری لذت را تجربه کنید. در قطار با توجه به نوع آن خدمات مختلفی به مسافر ارائه خواهد شد.

سومین وسیله حمل و نقل عموی اتوبوس و تاکسی بین شهری است. اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید باید از قبل اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید. بلیط اتوبوس نسبت به روش های دیگر هزینه کمتری دارد و سفر را برای افراد مختلفی با بودجه مالی مختلف مناسب می کند. تاکسی های بین شهری هم می توانند گزینه مناسبی برای سفر باشند. البته به این نکته توجه کنید که تاکسی هزینه ای بیش از اتوبوس دارد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که اگر قصد سفر با وسائل نقلیه عمومی را دارید، با مراجعه به سایت مستر بلیط می توانید در زمان بسیار کمی و در آرامش بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید.

منبع : اسپاتنا

برچسب ها: گردشگری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: