May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۶۲۹۶
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
0
همواره تاکید کرده ام، مردم عزیز به ریسک بالای بازار ارز توجه و با احتیاط برخورد کنند.

پول نیوز - رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی درباره تحولات اخیر بازار ارز و تحلیل‌هایی که در این باره ارائه می‌شود توضیحاتی ارائه کرد.

 

به گزارش پول نیوز، در یادداشت آقای عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی خطاب به مردم ایران آمده است:

 

مردم عزیز به ریسک بالای بازار ارز توجه کنند


۱- بار‌ها تاکید کرده ام نرخ ارز در کنار سایر متغییر‌های کلان اقتصادی از عوامل موثر بر عرضه و تقاضا و شرایط اقتصادی حاکم بر بازار پیروی می‌کند و بانک مرکزی در چارچوب این شرایط و قواعد اقتصادی بازار ارز را مدیریت می‌کند. اقداماتی نظیر سامان دهی گردش ریال، مدیریت تقاضا و تقویت طرف عرضه در یک سال گذشته برای این مقصود بوده است.


۲- عوامل و اخبار سیاسی و نا اطمینانی‌های ناشی از آن بعضاً موجب نوساناتی در نرخ ارز می‌شود که با عوامل بنیادی اقتصادی، ارتباط چندانی ندارد و لذا همواره تاکید کرده ام، مردم عزیز به ریسک بالای این بازار توجه و با احتیاط کامل با این بازار برخورد کنند.


۳- همانگونه که اطلاعات ترازنامه بانک مرکزی سال ۹۷ نشان داده است، باوجود تمام مشکلات، بانک مرکزی سیاست پولی خود را تا حد توان، برای کنترل انتشار شوک ارزی به متغییر‌های پولی بکار بست. این مهم نقش کلیدی در تحولات بازار ارزی بازی کرده است.


۴- اظهارات کارشناسان و برخی مسئولان محترم درباره بازار و روند نرخ و آینده بازار ارز، نظر و تحلیل شخصی انهاست و لزوماً دیدگاه‌ها و نظرات بانک مرکزی نیست.


۵- هدف اولیه بانک مرکزی، بهبود هر چه بیشتر متغیر‌های اقتصادی، ثبات بخشی و تشویق فعالیت‌های مولد و اطمینان بخش به فعالان اقتصادی و تامین پایدار و مطمئن نیاز‌های ارزی کشور است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: