کد خبر: ۳۱۷۱۲۳
۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
0
با گذشت ۳۹ سال از تجاوز دشمن به سرزمین پاک ایران، امروز باید یک بار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی کنیم.

پول‌نیوز - رئیس جمهور: به برکت مقاومت ۸ ساله دفاع مقدس هم‌اکنون دشمنان جرأت تصمیم‌گیری مقابل نیرو‌های مسلح و ملت بزرگ ایران عزیز را ندارند و نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آقاي حسن روحانی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح و آغاز هفته دفاع مقدس، افزود: امام بزرگوار ما با درایت خود اولین فرمانشان به مردم ایستادگی و مقابله در برابر همه توطئه گران بود.


رئیس جمهور گفت: از خوزستان تا کردستان از گلستان تا سیستان و بلوچستان و همه آن‌هایی که به عنوان مزدور می‌خواستند اساس و پایه‌های این انقلاب را سست کنند جوانان غیور ما و نیرو‌های مبارز مسلح ما در برابر آن‌ها ایستادند و بالاخره جنگی به نام جنگ عفلقیان بر ما تحمیل کردند.

 

آقای روحانی افزود: امام از پیش در برابر چنین توطئه‌ای با هوشیاری، مدیریت و درایت خود در نخستین قدم به ارتش جمهوری اسلامی ایران استحکام بخشید و ثانیاً نیروی انقلابی جدیدی را به نام سپاه پاسداران بنیانگذاری کرد و در کنار این دو نیرو فرمان تشکیل بسیج مستضعفین و ساماندهی سازمان این بسیج را صادر کردند و این سه پایه اصلی برای حفاظت و حراست از انقلاب، کشور و امنیت ملی ما بود.


رئیس جمهور گفت: اگر این درایت امام نبود در آن شرایط سال‌های اولیه انقلاب و با همه پیچیدگی‌هایی که کشور با آن مواجه بود امکان داشت دشمنان به اهداف شومشان دست پیدا کنند.


آقای روحانی افزود: نیرو‌های مسلح ما با فرمان امام و با وحدت و هماهنگی و یکپارچگی و با حضور مردم در همه صحنه‌های نبرد هشت ساله در برابر مزدوران و دشمنان اسلام مقاومت کردند، دشمنانی که با ایدئولوژی شرق و با سلاح غرب و با چراغ سبز آمریکا و با پول ارتجاع منطقه به جنگ مردم آمدند، اما این ملت بزرگ با وحدت و ایستادگی نه از هیمنه غرب و نه از هیمنه شرق و نه از سلاح‌های شرق و غرب ترسید و نه در برابر حمایت قدرت‌های سیاسی غرب و شرق و پول ارتجاع عرب ترسی به خود راه داد.

رئیس جمهور گفت: بندرگاه‌ها و پایگاه‌هایی در اختیار عفلقی‌ها قرار داده بودند که هیچ تردیدی در پیروزی خود نمی‌دیدند و اگر چه خسارت‌های بی شماری در این جنگ به ما وارد شد، اما ارزش‌های فراوانی برای ما به ارمغان آورد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگی بود که برای ما گنج آورد.


آقای روحانی افزود: همان مقاومت هشت ساله بود که امروز دشمنان این سرزمین را برای تجاوز به آب و خاک ما و سرزمین اسلامی ما و برای تحمیل جنگ دیگر بر این ملت به پشیمانی وا داشته است.

 

لزوم بازخوانی فراز و نشیب دهه اول انقلاب


رئیس جمهور گفت: با گذشت ۳۹ سال از تجاوز دشمن به سرزمین پاک ایران، امروز باید یک بار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی کنیم.


آقای روحانی افزود:در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب ما انقلابی بود که برای استقلال و آزادی مردمش، برای تحقق حکومت مردمی و اسلامی، مسیر خود را یافته و به پیروزی رسیده بود.


وی گفت: انقلابی که می‌توانست خیر و منفعت برای کل منطقه و جهانِ استضعاف باشد، اما دشمنان این انقلاب از همان روز اول رو به روی ملت و اراده اش ایستادند و تلاش مذبوحانه خودشان را آغاز کردند.


رئیس جمهور ادامه داد: ایجاد ناامنی ها، توطئه برای تجزیه کشور، ترورها، ترور بزرگانی، چون شهید علامه مطهری کسی که تفکر اعتدال اسلامی را برای نسل جوان ما تبیین کرد و مدیران بزرگی، چون آیت الله بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر و به شهادت رساندن دیگر عزیزان ما، از جمله اقدامات دشمنان در برابر انقلاب بود.


آقای روحانی تاکید کرد: دشمنان به این هم اکتفا نکردند، بلکه با طراحی‌های مختلف تلاش کردند تا زیربنا‌های قدرت امنیتی و دفاعی ما را متزلزل کنند، اولین توطئه آن‌ها طراحی انحلال ارتش بود که توسط مزدوران چپ و راست طراحی و تبلیغ شده بود و تلاش می‌کردند با کلمه حق، هدف باطلی را دنبال کنند.


رئیس جمهور افزود: دشمنان به نام شورا می‌خواستند اساس نظم فرماندهی را بر هم بزنند.

 

آغاز مراسم رژه نیرو‌های مسلح

 

مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور رئیس جمهور در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد

در این مراسم، یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح کشور در حوزه‌های مختلف هوایی، دریایی و زمینی در قالب رژه، گوشه‌هایی از توان دفاعی کشور را به نمایش می‌گذارند.


پیش از رژه نیروهای مسلح رئیس جمهور سخنرانی می کند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: