May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۷۲۲۷
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
0
باوجود اعمال تحریم بر صندوق توسعه ملی بازهم بانک هایی که تحریم نیستند می توانند منابع مالی را از این صندوق دریافت کنند بنابراین می توان گفت این تحریم ها صرفا جنبه تبلیغاتی برای آمریکا دارد.

پول‌نیوزدر اکتبر ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا تحریمی بر علیه ایران اعمال کرد که به موجب آن بانک‌های خارجی در صورت تسهیل پرداخت هزینه‌های نفتی از طریق بانک مرکزی ایران، از افتتاح حساب در آمریکا محروم و آن دسته از مؤسسات مالی که وارد مبادلات مالی با بانک مرکزی ایران می‌شوند نیز با جریمه‌های سنگین روبرو می شوند که این امر اثرات منفی زیادی برای اقتصاد کشور به همراه داشت اما فشارهای آمریکا در سیستم بانکی کشور پایان پذیر نبوده و در روزهای اخیر بازهم وزرات خزانه داری این کشور تحریم های جدیدی رابرای بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در نظر گرفت اما شواهد حاکی از آن است که از این پس بانک مرکزی صرفا باید بار برچسب تحریمی تامین مالی تروریسم را با خود حمل کند و محدودیت جدیدی برای سیستم بانکی کشور ایجاد نمی شود.

در این خصوص سیدکمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات به خبرنگار پول نیوز گفت: پیش از این نیز نام بانک مرکزی کشور در لیست تحریم ها قرار داشت بنابراین تحریم های جدید آمریکا تغییرات زیادی را برای اقتصاد کشور به همراه نخواهد داشت.


سید کمال سید علی

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که تاکنون مبادلات بانکی با ایران انجام می دادند از این پس نیز به فعالیت خود ادامه می دهند، افزود: اعمال تحریم های جدید صرفا جنبه تبلیغاتی برای آمریکا خواهد داشت.

سیدعلی افزود: اعمال تحریم های جدید توسط آمریکا ممکن است تغییراتی در زمینه واردات دارو به کشور ایجاد کند، افزود: این امر مغایر با سیاست های ارزی از پیش تعیین شده این کشور در زمینه نقل و انتقالات دارویی است.

معاون اسبق رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: شرکت های فروشنده دارویی بیشتر تحت تاثیر تحریم های جدید آمریکا قرار خواهند گرفت.

 

وی با اشاره به تحریم های صندوق توسعه ملی نیز تصریح کرد: این صندوق تراکنش مالی با دیگر کشورها نداشته و معاملات خودرا از طریق  بانک های عامل انجام می دهد.

سیدعلی ادامه داد: اعمال تحریم بر صندوق توسعه ملی حاکی از اطلاعات ضعیف آمریکا از حوزه فعالیت این صندوق است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات افزود: بانک هایی که تحریم نیستند می توانند منابع مالی برای انجام پروژه ها را دریافت کنند بنابراین می توان گفت تحریم این صندوق نیز صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: