April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۷۴۷۸
۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
0
یک مقام صنفی اعلام کرد: میانگین قیمت تخم مرغ درب مرغداری، به کیلویی پنج هزار و ۶۰۰ تا پنج هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

پول‌نیوز - رضا ترکاشوند با اشاره به اینکه قیمت مصوب هرکیلوگرم تخم مرغ هفت هزار و ۷۴۰ تومان است، افزود: هم اکنون قیمت این محصول، نزدیک به دو هزار تومان زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود که این قیمت برای تولید کننده به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست.


وی همچنین در خصوص قیمت تخم‌مرغ برای مصرف کنندگان افزود: این کالا به طور متوسط ۲۳ درصد بالاتر از قیمت درب مرغداری، به دست مصرف کننده می‌رسد؛ به نحوی که ۲۳ درصدی که به قیمت تخم‌مرغ اضافه می‌شود، به دلیل هزینه حمل و نقل، سود عمده فروشی، خرده فروشی و همینطور افت و ضایعات است.


قیمت تخم مرغ روند کاهشی به خود گرفت

ترکاشوند با بیان اینکه اگر تولید برای واحدهای مرغداری اقتصادی باشد، به یقین تولید ادامه‌دار خواهد بود، تصریح کرد: وجود تولید مناسب باعث می‌شود مصرف کننده، کالا را به بهترین شکل خریداری و مصرف کند.


وی با اشاره به اینکه هم اکنون تولید بالا، باعث کاهش قیمت تخم مرغ در کشور شده است، تصریح کرد:​ اگر تولیدکنندگان دچار زیان شوند، تولید کم و قیمت‌ها بر مدار افزایشی خواهد بود؛ این در حالی است که چهار ماه پیش، تولیدکنندگان از وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید درخواست کردند تا شرکت پشتیبانی امور دام، مازاد تولید تخم‌مرغ را جمع آوری و به نحوی مدیریت کند که فشار زیادی به بازار وارد نشود. بر این اساس خوشبختانه این درخواست به دستور وزیر جهاد کشاورزی هم اکنون جمع‌آوری تخم مرغ مازاد، در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گرفته است.


ترکاشوند ادامه داد: این شرکت ابتدا تخم مرغ را به ازای هر کیلوگرم پنج و ۵۰۰ تومان، بعد شش هزار تومان و از امروز نیز قرار شده شش هزار و ۵۰۰ تومان مازاد تولیدرا خریداری کنند که جلوی ضرر تولیدکنندگان تا حدی گرفته شود.


وی همچنین در خصوص راهکاری که بتوان خسارت تولید کنندگان را به نحوی جبران کرد، گفت: به جزء این اقدام، دو راه دیگر یکی فراهم کردن بازار صادراتی مناسبی و دیگری تولید به اندازه نیاز کشور وجود دارد.

برچسب ها: تخم مرغ ، کشاورزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: