April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۸۰۵۲
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
0
مهراد ابراهیم زاده معاون بیمه اتباع خارجی گفت: با توجه به توافقنامه منعقده بین ایران و کره جنوبی در رابطه با نحوه پرداخت حق بیمه کارگران شاغل در دو کشور تمامی اتباع کشور کره جنوبی که در ایران مشغول به کار هستند معاف می شوند.

پول‌نیوز - مهراد ابراهیم زاده معاون بیمه اتباع خارجی اداره کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به توافقنامه منعقده بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور جمهوری کره در سال 1977 میلادی برابر با 1356 خورشیدی که در رابطه با نحوه پرداخت حق بیمه کارگران شاغل در دو کشور طرف قرارداد منعقد شده است، تمامی اتباع کشور کره جنوبی که طبق قوانین و مقررات مربوطه در کشور ایران به کار اشتغال دارند از تاریخ 20‏‏‏/3‏‏‏/1357 از شمول مقررات تأمین اجتماعی ایران معاف هستند.


اتباع کره جنوبی از ارائه مدارک بیمه پردازی در کشور خود معاف هستند

به گزارش پول نیوز به نقل از تامین اجتماعی، معاون بیمه اتباع خارجی افزود: با توجه به عضویت کشور کره جنوبی از تاریخ 29 ‏‏‏/mar‏‏‏/2001 برابر با 09‏‏‏/01‏‏‏/1380 در مقاوله نامه شماره 19 سازمان بین المللی کار (ILO) ، کلیه اتباع کشور مذکور موظف به پرداخت 3 درصد از حقوق و مزایای دریافتی خود تحت عنوان بیمه حوادث ناشی از کار به سازمان تامین اجتماعی هستند.


ابراهیم زاده اظهار داشت: آن دسته از اتباع کشور کره جنوبی که در کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی اشتغال دارند صرفاً ملزم به پرداخت حق بیمه به میزان 3 درصد حقوق و دستمزد دریافتی بعنوان حوادث ناشی از کار بوده و نیازی به ارائه گواهی‌ پرداخت حق بیمه در کشور خود یا سایر کشورها طبق بند (ب) ماده 5 قانون نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: