May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۸۱۵۵
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
0

پول‌نیوز - جزیره هنگام یکی از زیبا ترین ارام ترین و خاص ترین جزایر ایران است که در فاصله ی کمی از قشم قرار گرفته و محیطی دل انگیز بکر و زیستگاهی از حیوانات و پرندگان با گونه های خاص میباشد. برای رفتن از راه دریایی میتوانید سوار قایق های مخصوصی شده و از قشم به هنگام بروید .در همان ابتدا میتوانید در اب های نیلگون خلیج شاهد پرندگان و مرغان دریایی باشید که با شما همسفر خواهند شد .ماهی های رنگ و وارنگ را در کناره قایق ببینید و از مناظر دریایی اطرافتان در طول مسیر لذت ببرید .در این مطلب اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص جزیره ی هنگان حاضر نمودیم که دانستنش خالی از لطف نبوده چه بسا خوانندگان بسیاری قصد سفر به هنگام را پس از مطالعه بگیرند .جزیره هنگام در تقسیمات کشوری جزو استان هرمزگان و از توابع جزیره قشم به شمار میرود . این جزیره موقعیتی مهم بخاطر قرار گیری بر سر راه تنگه هرمز و موقعیتی در وسط خلیج همیشه فارس از دیرباز مورد توجه حکومت ها بود .این جزیره زمانی طی جنگ با اورپاییان به وسیله ی اشغالگران پرتغالی تصرف شد و سالها تحت استعمار پرتغالی ها بود .حتی در دوران حاکمان نالایق قاجار به دست انگلیسی ها افتاده بود .تا اینکه در دوره پهلوی به ایران بازگردانده شد .در ادامه با نکات مهمی از هنگام اشنا خواهید شد .

نحوه ی اقامت در جزیره هنگام

جزیره هنگام در تور قشم مردمانی مهربان مهمان نواز دارد و با همان اشنایی اولیه و دور زدن در جزیره متوجه خواهید شد .بسیاری از افرادی که به همراه دوستانشان به این مکان سفر میکنند  کمپ میزنند که امکان کمپ زدن در این جزیره وجود دارد، ولی اگر باز هم نگران امنیت هستید میتوانید خودتان خانه ای در جزیره اجاره کنید . میتوانید با کمی اشنایی با جزیره از خود بومیان بخواهید یا در اقامتگاه های بوم گردی سوییت یا خانه بگیرید و یا از خود انها درخواست اجاره خانه و یا تاق کنید .انها نیز به خوبی با شما کنار خواهند امد و مردمانی بسیار مهربان منعطف هستند و نگران هزینه ی بالا نباشید .

گشت و گذار و خرید در بازار جزیره

به گزارش سفر باتو ، تماشا کردن لباس های محلی رنگارنگ و شاد زنان و دختران و کودکان روحیه تان را عوض میکند و از طرفی گشت وگذار در میان بازارچه محلی ساحلی و خرید از دستان هنرمند و زحمتکش بانوان حتما شما را به وجد خواهد اورد .انواع صنایع دستی مانند گردنبند دستبند های ساخته شده از صدف، لباس های محلی ، روبند ها ، صنایع هنری حصیربافی زیرانداز ها و سایر وسایل ساخته شده از نخل خرما میتواند چند ساعتی شما را در بازارچه ها مشغول کرده به طوری که متوجه گذشت زمان نشوید .میتوانید با مردم معاشرت و گفتگو کنید و حکایت ها و داستانهای قدیمی این خطه را از زبان خودشان بشنوید .

چه زمانی میتوانم در هنگام باشم

با توجه به شرایط اقلیمی جزیره و برخورداری از ابو هوای گرم و مرطوب و داشتن تابستانهای داغ و طاقت فرسا بهترین زمان برای گشت وگذار و تفریح و مکاشفه در این جزیره و تماشای دلفین هایش ماه های پاییز و زمستان تا اوایل بهار میباشد تا بیرون ماندن برایتان قابل تحمل باشد و بوتناید ازهمه ی جاذبه های ان دیدن کنید .

در هنگام چه حیواناتی را ممکن است ببینیم


جزیره هنگان با توجه به بکر بودن قسمت اعظم ان زیستگاه خوبی برای حیوانات و پرندگانی محسوب میشود که به این شرایط اب و هوایی عادت داشته و شما میتوانید در این جزیره انواع پرندگان و مرغان دریایی را ببینید .خزندگانی مانند خاردم را کشف کنید ،صبح زود به ساحل بروید و بازی و شنای دلفین های بازیگوش را نظاره گر باشید و به صدایشان گوش دهید .لاک پشت های پوزه عقابی که خاص جنوب کشور هستند را ببینید و مسیرشان را دنبال کنید انها بر خلاف سایر لاک پشت ها سریع هستند و نسلشان رو به نابودیست اگر حفاظت نشوند، در نهایت اهو هایی خاص با نام جبیر که فقط در این جزیره زندگی میکنند و بسیار تند و فرز هستند را پیدا کنید، گفته میشود این حیوانات از انسان فراری هستند و در مناطق صحرایی مانند بیابانهای هندو پاکستان دیده شده اند .شب ها هم میتوانید در کناره ساحل به سراغ ماسه ها بروید و حرکت امواج را که بر روی ماسه ها رنگ های فسفری ایجاد میکند و اب را کلا مانند چراغ شب تابی روشن میکند تماشا کنید ، این پدیده هم به خاطر کوچکترین موجودات ابزی جزیره است که به نام پلانکتون ها انها را میشناسند و به خاطر فعالیتشان چنین نوری از اب در ساحل بوجود می اید .

قرمزی های جزیره از دیگر جذابیت های ان

 

در هنگام کوه ها و تپه هایی وجود دارند که علاوه بر قدمت چند هزار ساله شان دارای رنگ قرمز میباشند. خاک هنگان نیز به رنگ سرخ متمایل میباشد و این یکی دیگر از جالبی های منحصر به فرد جزیره است .


سنگ مادر دختر


در هنگام با توجه به تاریخچه پر فراز و نشیب و پشت سر گذاشتن حوادث مختلف داستانها و حکایات قدیمی و باستانی زیادی نقل میشود که اکثرا سینه به سینه از گذشتگان به انها رسیده ، یکی از این داستانها مربوط به سنگی میباشد که به نام سنگ مادر و دختر شهرت یافته و میگوید در زمانی دور که مردم تحت فشار زورگیان بودند مادر و دختری که قصد فرار کردن از دست دشمنان را داشتند هنگام فرار دعا میکنند که خداوند انهارا به سنگی تبدیل کند تا دست زورگویان از انها کوتاه شود، و انها تبدیل به دوسنگی میشوند که امروزه در روستای اغیل میتوانید تندیس های سنگی را مشاهده کنید که با این داستان قدیمی همراه است .


در هنگام چه بخوریم


از خوردن سمبوسه ها در بازار محلی ، ماهی های دست پخت زنان هنرمند و کباب ماهی ، و میگو هایی که به روش کاملا حرفه ای و مخصوص زنان هنگامی تهیه میشود غافل نشوید و مطمئن باشید تجربه ای متفاوت از خوردن ماهی ها را در هنگام خواهید داشت .

 

برچسب ها: قشم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: