May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سر خط خبر ها
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند؛
کد خبر: ۳۱۸۴۹۸
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
0
تولیدات سرزمین اصلی صادراتی در نیمه اول امسال به ۶۴۰ میلیون دلار با ۱۲۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید.

صادرات 1.5 میلیارد دلاری از منطقه آزاد اروندپول نیوز - اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری امروز یکشنبه 21 مهرماه گفت: از آغاز راهپیمایی اربعین تا امروز، حدود ۵۰ هزار زائر از اتباع خارجی و نیز ۷۰۰ هزار زائر از هموطنان از مرز شلمچه به سوی کشور عراق تردد کرده‌اند و پیش بینی می شود پایان مراسم اربعین حدود یک میلیون تردد از این مرز انجام شود.

 

به گزارش خبرنگار پول نیوز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: در تصادفاتی که طی چند روز اخیر رخ داده تعدادی از هموطنان مجروح و یا فوت شدن که شب گذشته جهت انتقال ۳۰۰ مجروح، یک هواپیمای ۳۳۰ در فرودگاه آبادان به زمین نشست که این افراد برای درمان به شهر شیراز منتقل شدند.

 

 زمانی به ظرفیت‌های اقتصادی 2 شهر آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: سالیانه تا ۱۵۰ میلیون دلار امکان گردش اقتصادی در بازار آبادان و خرمشهر وجود دارد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به صادرات سالانه  ۱.۵ میلیارد دلاری منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: فاز دو پالایشگاه آبادان در دست ساخت است و تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی همچنین گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ورود ماشین آلات و مواد اولیه ۸۶۰ درصد رشد داشته است. بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی فعال نیز در حال حاضر در منطفه فعال است. در بخش تولید صادراتی طی نیمه نخست امسال ۵۱ درصد رشد داشتیم و به ۸۶ میلیون دلار رسید. تولیدات سرزمین اصلی صادراتی در نیمه اول امسال به ۶۴۰ میلیون دلار با ۱۲۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به صادرات کالاهای مسافری از این منطقه اشاره کرد و گفت: علاوه بر صادرات کالاهای مسافری از منطقه آزاد اروند، صادرات صنعتی و تولیدات داخلی نیز انجام می شود.

 

زمانی تاکید کرد: معافیت های مالیاتی تنها شامل فعالیت هایی است که در داخل منطقه انجام می شود. هر شرکتی که در منطقه ثبت می شود در پایان سال باید اظهارنامه ارائه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: