April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۸۷۸۲
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
0
ابهام مجدد در خصوص سرانجام برگزیت، بسیاری از بورس‌های جهانی را ریزشی کرد.

پول نیوز - تنها یک روز پس از آن که مقامات و دیپلمات‌های اروپایی و انگلیسی از پیشرفت در مذاکرات چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر دادند، به نظر می‌رسد که هنوز اختلافات بین اروپایی‌ها با پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به طور کامل حل نشده است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرد که روند مذاکرات برگزیت ممکن است بدتر شود.

از طرف دیگر چین و آمریکا نیز هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به یک توافق تجاری جامع دارند. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این کشور در حال همکاری با طرف چینی برای رسیدن به فاز نخست توافق تجاری تا پیش از دیدار رئیسان جمهور دو کشور هست که قرار است ماه آینده برگزار شود.


وال استریت ریزش کرد

یوشینوری شیگیمی، استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در بانک "جی پی مورگان" گفت: در حالی که آمریکا روند افزایش تعرفه ها را به حال تعلیق درآورده است، هنوز سخت است که انتظار داشته باشیم همه چیز به سرعت حل و فصل شود.

در وال استریت شاخص‌ها عمدتا ریزشی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" ۰.۰۸ درصد ریزش کرد و به ۲۷ هزار و ۱.۹۸ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲ درصد کاهش تا سطح ۲۹۸۹.۶۹ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۳ درصدی در سطح ۸۱۲۴.۱۸ واحدی بسته شد.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص ها عملکرد مختلفی داشتند تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با کاهش ۰.۶۱ درصدی تا ۷۱۶۷.۹۵ واحد پایین رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۰۹ درصدی در سطح ۵۶۹۶.۹۰ واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۳۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۶۷۰.۱۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۳۳ درصد بالا رفت و به ۹۳۸۶.۷۰ واحد رسید.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: