April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۸۸۷۴
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
0
اقتصاد کشور شرایط خوبی ندارد و نمی توان شوک جدیدی از بابت حذف صفر از پول ملی به آن اضافه کرد.

شهباز حسن‌پور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به تصمیم اخیر دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی کشور، گفت: معتقدم این تصمیم دولت در شرایط کنونی اقتصادی کشور که شاهد رکود در بخش‌‌های تولیدی و صنعتی هستیم، کاری بیهوده است.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر آمادگی پذیرش هیچ‌گونه شوکی را ندارد، اظهار داشت: حذف چهار صفر از پول ملی، شوک جدیدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند که سیستم پولی و مالی توان مقابله با آن را ندارد، بنابراین حذف چهار صفر از پول در شرایط فعلی مناسب نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حذف چهار صفر از پول ملی را دارای فوایدی از جمله رُند شدن شمارش اسکناس و نیز صرفه‌جویی در چاپ اسکناس دانست و تصریح کرد: با وجود تمامی این مزایا، اقتصاد کشور آمادگی پذیرش حذف چهار صفر از پول ملی را ندارد.

حسن‌پور با تأکید بر اینکه حذف چهار صفر از پول ملی هیچ تأثیری بر بهبود قدرت خرید مردم نخواهد داشت، گفت: حذف چهار صفر از پول ملی، نه تنها نقشی در بهبود وضع معیشتی مردم نخواهد داشت، بلکه این احتمال نیز وجود دارد که در ابتدا، به دلیل شوک وارده به اقتصاد که ناشی از گِرد کردن پول و اسکناس‌هاست، شاهد افزایش قیمت‌ها نیز باشیم.

این نماینده مجلس، حذف صفر از پول ملی را مستلزم وجود ثبات اقتصادی در کشور دانست و تأکید کرد: در شرایطی که شاهد ثبات اقتصادی در کشور نیستیم، دولت در ابتدای امر می بایست سیاست‌‌هایی برای ثبات اقتصادی اتخاذ کرده، سپس نسبت برای حذف چهار صفر از پول ملی اقدام کند.
حسن‌پور در پایان، تصمیم دولت برای حذف چهرا صفر از پول ملی را شتاب‌زده و عجولانه توصیف و خاطرنشان کرد: به طور قطع این طرح در کمیسیون‌های تخصصی مجلس به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی موشکافانه قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: