کد خبر: ۳۱۸۹۳۲
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
0
خون میرزایی مجموع تولید محصولات شیلاتی در سال گذشته را یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن اعلام کرد.

پول نیوز - نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات در چهارمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه شیلات به منظور معرفی توانمندی‌ها برای پاسخ به نیاز داخل تشکیل شده است و خوشبختانه علی رغم شرایط تحریم امسال نسبت به سال‌های قبل میزان استقبال افزایش داشته به طوری که از ۷۷ شرکت به ۹۳ شرکت رسیده است همچنین فضای اختصاصی به نمایشگاه ۴۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: سال گذشته میزان تولید، ارز آوری و ترازه تجاری جلوتر از برنامه بود که امیدوار هستیم در سال ۹۸ این روند ادامه یابد.


تولید محصولات شیلاتی به یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن می‌رسد

به گفته خون میرزایی طی شش سال گذشته میزان تولید محصولات شیلاتی با تدبیر مناسب سازمان شیلات افزایش پیدا کرد که امیدوار هستیم این روند استمرار یابد به طوری که سال ۹۸ هم از تکالیف برنامه جلوتر خواهیم بود.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در خصوص پرورش ماهی در قفس کاستی‌هایی در تسهیلات داریم که اگر نظام بانکی در این زمینه به ما کمک کند می‌توانیم تولید را افزایش دهیم.

او مجموع تولید محصولات شیلاتی سال گذشته را یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که امسال پیش بینی می‌شود مجموع تولید به یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن برسد.

به گفته این مقام مسئول ایران در خصوص پرورش ماهیان قزل آلا در دنیا رتبه نخست، خاویار رتبه سوم و گوشت خاویاری رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان شیلات سرانه مصرف ماهی در ابتدای کار دولت یازدهم ۸.۵ کیلو اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته سرانه مصرف به ۱۲.۱ کیلوگرم رسید که این میزان بیش از برنامه بود.

او با بیان اینکه سال گذشته ۴۸ هزار تن میگو در کشور تولید شد، اظهار کرد: با توجه به آن که برداشت میگو هنوز تمام نشده است ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید بیش از برنامه خواهد بود، اما تا پایان فصل نمی‌توان رقمی را اعلام کرد.

خون میرزایی درباره آخرین وضعیت بیماری لکه سفید میگو گفت: بیماری لکه سفید یک بیماری ویروسی جهانی است که تمامی کشور‌های صاحب صنعت میگو درگیر آن هستند و در کشور ما این بیماری بومی شده و همواره در کنار آن تولید انجام می‌شود.

برچسب ها: شیلات ، میگو ، کشاورزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: