کد خبر: ۳۱۸۹۸۹
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
0
وزیر جهاد کشاورزی از افزایش تولید زعفران به ٥٠٠ هزار تن خبر داد و گفت: میزان تولید مرکبات و سیب به ترتیب ٤.٥ و ٤ میلیون تن بوده است.

پول نیوز - محمود حجتی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در هیچ دوره ای در حوزه آب و خاک به اندازه دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه گذاری نشد، گفت: بیش از دو میلیون هکتار از اراضی آبیاری مکانیزه شد.

وزیر جهاد افزود: در رابطه با آبهای مرزی ٢٢٠ هزار هکتار را تحویل دادیم؛ ضمن اینکه طرحی در سیستان اجرا کردیم که بر این اساس، در مزرعه و پای درخت، همه به صورت مدیریت شده آب مصرف می شود و اگر در سال ٩٧ به ازای هر مترمکعب آب ١.٣٤ درصد محصول خشک برداشت شد.


افزایش تولید طلای سرخ به بیش از 500 هزار تن

وی با بیان اینکه تولید زعفران از ٣٥٠ هزار تن در سال گذشته، به ٥٠٠ هزارتن رسیده است، گفت: تولید سیب ایران به ٤ میلیون تن و مرکبات به ٤.٥ میلیون تن رسیده است که نگرانی برای آنها وجود دارد و باید صادرات را رونق داد.

به گفته حجتی، البته کارگروههایی نیز به این منظور تشکیل شده تا بتوان مازاد تولید را ساماندهی و صادر کرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: