April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۹۲۵۵
۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
0
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران ضمن پیش‌بینی افزایش تقاضا مس در بازارهای جهانی،گفت: شرکت ملی مس ایران با افزایش سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای افزایش اکتشافات، سعی دارد بتواند شرایط را برای عرضه مس در بازارهای بین‌المللی بیشتر از گذشته فراهم کند که در این زمینه آمارهای تولید و فروش مس، به خوبی نشان از عملکرد مثبت این شرکت دارد.

به گزارش پول نیوز، اردشیر سعدمحمدی با بیان این‌که تولید شرکت ملی مس ایران در شش ماهه ابتدای سال جاری رشد ۱۵ درصدی داشته است، اظهار کرد: فروش مس نیز نسبت به سال گذشته در نیمه نخست امسال، حدودا دو برابر شده است که بیانگر یک حرکت مثبت در شرکت ملی مس است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: همچنین شرکت ملی صنایع مس ایران با سرمایه ثبت شده ۷۸۰۰ میلیارد تومان در هفت ماهه منتهی به مهر ۹۸، بیش از ۱۱ هزار و ۷۵۱ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان درآمد از محل فروش محصولات خود کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۴ درصد رشد داشته است. در همین یک ماهه مهرماه نیز شرکت موفق به فروش ۱۷۲۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵۹ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران  در رابطه با مشکلات این حوزه معدنی اظهار کرد: مس ایران چندان مشکل بزرگی ندارد و موارد کوچکی هم که هست بر سر شرایط است. هر اندازه فضا برای حل مسائل و مواردی از جمله عوارض، مالیات، شرایط و حقوق دولتی، فراهم و شرایط مناسب را ایجاد کنیم، بهتر است. به طور مثال یکی از موانع وضع عوارض ۲۵ درصدی است که در این زمینه با معاونت امور معادن و صنایع معدنی مطرح کرده‌ایم که بنا به دلایل ویژه این عوارض را برای مس کاهش دهند. قول داده شده که به زودی مس را از این فهرست خارج کنند. اگر مس که در ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و افزایش تولید ناخالص ملی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد، باید مشوق‌هایی گذاشته شود تا از منابع مالی ارزان‌تر بتوانیم بهره برده و در راستای توسعه و سرمایه‌گذاری نقش بهتری داشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: