April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۹۴۷۸
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
0
پول نیوز - مدیر سرمایه گذاری و بازار گردانی تأمین سرمایه امید، عبور شاخص از سقف قبلی را نیازمند تنفس بازار و اصلاح در قیمت برخی سهم ها دانست .

حرکت بازار به سمت انتخاب های بزرگ

به گزارش گروه بازار سرمایه پول نیوز، احسان عسکری  با اشاره به این مهم که تجارب گذشته در بازار و برآوردهای به دست آمده از متغیرهای اقتصادی کشور نشان  دهنده این موضوع هست که بازار به روزهای گذشته خود باز خواهد گشت گفت: رسیدن به این هدف تنها نیازمند تنفس بازار و انجام اصلاح در شاخص و قیمت برخی سهام است که این مهم در هفته های گذشته آغاز شده است.

وی افزود: بازار سرمایه، همواره شفاف ترین و سالم ترین بازارها برای سرمایه گذاری عموم مردم جامعه بوده است و پیش بینی می شود در سال های آتی رشد حضور عموم مردم در بورس  فزآینده باشد.

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد:در صورت حمایت دولت و نهادهای قانون گذار از صنایع و  سرمایه گذاران و خودداری از خلق تصمیمات فاقد کار کارشناسی، در آینده شاهد بازار سرمایه توسعه یافته تر خواهیم بود.

وی در تاثیر برخی اتفاقات داخلی و بین المللی د اخبار از جمله کشته شدن رهبر داعش در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به مانند سایر بازارهای مالی و فیزیکی متاثر از رویدادها و متغیرهای اقتصادی و غیر اقتصادی پیرامون خود است. منطقه خاورمیانه در طول سالیان گذشته همواره دستخوش رویدادها و حوادث متعدد بوده است و تا حد زیادی بازارها با این شرایط کنار آمده اند؛ لذا تا زمانی که تحولات بنیادین رخ ندهد ، واکنش شدیدی نسبت به این رویدادها قابل انتظار نیست.

عسکری درخصوص گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها و گزارش‌های ماهانه عملکردی اظهار داشت: یکی از مزیت های بازار سرمایه توسعه یافته تفاوت در تحلیل ها و ارزیابی تحلیلگران از عوامل بنیادی پیرامون صنایع و شرکت ها است که موجب شکل گیری عرضه و تقاضا می شود و به بازار عمق می بخشد.

وی ادامه داد: برخی از تحلیل گران معتقدند که عملکرد شرکت ها کمتر از انتظار و پیش بینی های صورت گرفته بوده و برخی معتقدند که بسیاری از شرکت ها عملکرد مناسبی را گزارش کردند و چشم انداز مثبتی دارند و همچنان بر مدار مثبت در حرکتند.

مدیر ریسک و مهندسی مالی تامین سرمایه امید تصریح کرد:  موضوع غیرقابل انکار آن است که پس از گزارشگری شرکت ها برای پایان دوره منتهی به ۳۱ شهریورماه، TTM شرکت ها و P/Eبازار کاهش یافته که افزایش جذابیت بازار را رقم خواهد زد. آن چه اکنون مشاهده می شود عدم جذابیت بازار سرمایه نیست بلکه واکنش به اصلاح بازار است که برای هر بازار رو به رشدی ضرورت دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: