May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۹۶۶۶
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
0
پول نیوز - قیمت مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار 600 تومان کاهش یافت و به 12 هزار و 900 تومان در خرده فروشی ها رسید.

به گزارش پول نیوز، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، از افت ۶۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی کاهش تقاضا و نبود کشش بازار را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: باتوجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا، هزینه‌های تولید همزمان با افت قیمت مرغ در بازار افزایش یافته است.

 

قیمت مرغ 600 تومان ارزان شد

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی جوجه یکروزه در مقایسه با نرخ مصوب حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر است که این امر در کنار بازگشت قیمت حمل و نقل نهاده‌های دامی و هزینه سوخت در فصل پاییز و زمستان بر بالارفتن قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی داشته است.

به گفته وی، با وجود ثبات قیمت نهاده‌های دامی در بازار، از مسئولان امر انتظار می‌رود که نظارت جدی بر قیمت سوخت، کرایه حمل و نقل و جوجه یکروزه داشته باشند تا با افزایش چشمگیر قیمت، مرغداران متحمل زیان شوند.

حجت درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی واحد‌های مرغداری بیان کرد: براساس آخرین آمار رسمی ۹۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه قبل صورت گرفته است، ضمن آنکه با احتساب آمار غیر رسمی مجموع جوجه ریزی به ۱۰۲ میلیون قطعه می‌رسد چرا که واحد‌های غیرمجاز یا واحد‌هایی که بیش از مجاز جوجه ریزی کردند در آمار رسمی محاسبه نمی‌شود.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان جوجه ریزی در ایام پایانی سال در واحد‌های مرغداری از مسئولان انتظار می‌رود که بر قیمت جوجه نظارت کافی داشته باشند چرا که تجربه نشان داده که دولت اجازه نمی‌دهد مرغ تولیدی برحسب کشش تقاضا در بازار عرضه شود.

 

وی صادرات مرغ به بازار‌های هدف را منظور به هماهنگی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و وزارت صمت، عدم جلوگیری از صادرات مرغ در زمان افزایش قیمت در بازار داخل و کاهش تعرفه و فراهم کردن زمینه انعقاد قرارداد با تجار اعلام کرد.

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، با توجه به آنکه تنها تامین کننده مرغ کشور‌های همسایه، ترکیه است، از این رو با فراهم شدن شرایط صادرات با ظرفیت تولید فعلی به سهولت امکان ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد.

وی درپایان با اشاره به اینکه کمبود عرضه مرغ به بازار واقعیت ندارد، تصریح کرد: اگر میزان جوجه‌ریزی واحد‌های مرغداری ۹۵ میلیون قطعه به بالا باشد از اینرو این امکان وجود دارد که میزان مصرف را مدیریت کرد چرا با نگهداری هر قطعه مرغ به مدت زمان حداکثر یک هفته بیشتر در فارم‌ها می‌توان تولید گوشت مرغ را تا نیم کیلو افزایش داد که با این وجود کمبودی در عرضه به بازار نداریم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: قیمت مرغ ، کشاورزی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: