کد خبر: ۳۲۰۱۳۸
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
0
پول نیوز - گزارش حسابرسی شده عملکرد نیمه اول سال جاری «کاسپین» نسبت به گزارش حسابرسی نشده تغییری نشان نداد و تحقق سود جالب توجه این داروساز تأیید شد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، در گزارش حسابرسی شده عملکرد دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور سال ۹۸ شرکت «داروسازی کاسپین تامین» به ازای هر سهم ۱,۲۱۸ ریال سود داد و رشد ۹۸ درصدی را به معرض نمایش گذاشت.

مجموع درآمد‌های عملیاتی رشد ۶۷ درصدی را تجربه کرد و به رقم ۱,۷۳۹ میلیارد ریال رسید درحالی که در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۷ برابر با ۱,۰۴۰ میلیارد ریال بود.

علت افزایش درآمد عملیاتی افزایش همزمان نرخ‌ها و مقدار فروش محسوب می‌شود و موجب رشد مضاعف درآمد‌ها شده است. این شرکت برآورد کرده در ۶ ماهه دوم سال ۱۲۵۵ میلیارد ریال دیگر درآمد کسب کند و جمع کل درآمد‌های عملیاتی را به ۳ هزار میلیارد ریال نزدیک کند که ۲۷ درصد بیش از فروش سال ۹۷ است.

حدود ۸۴ میلیارد ریال هزینه مالی در نیمه اول به «کاسپین» تحمیل شده که با توجه به اخذ مصوبات تسهیلات ریالی از بانک‌ها و مشکلات نقدینگی ناشی از عدم وصول کامل و به موقع مطالبات از شرکت‌های پخش، انتظار می‌رود حجم تسهیلات تا پایان دوره افزایش یافته و به دنبال آن، رقم هزینه مالی بالاتر رود.

ایجاد تنوع بیشتر در سبد محصولات و اتمام پروژه‌های توسعه بازسازی از جمله برنامه‌های آتی این داروساز است.

 

حسابرس بر پرش سود «کاسپین» صحه گذاشت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: