مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در گفت و گو با پول نیوز؛
کد خبر: ۳۲۰۵۲۰
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
0
پول نیوز - رسانه های تخصصی می توانند باعث آگاهی بخشی بیشتر جامعه در مورد بازار سرمایه شوند و پول نیوز می تواند در این راه پیشقدم باشد.

یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ضمن حضور در مراسم افتتاحیه پلتفرم جدید پایگاه خبری پول نیوز در استودیو این رسانه حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی در ابتدا با اشاره به اهمیت رویداد بورسی اینوکس 2019 که برای ششمین بار در جزیره کیش برگزار شد گفت: نمایشگاه کیش بیشتر جنبه بین المللی برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد و البته از طرفی به دنبال آشنا کردن بیشتر جامعه با فرآیندهای بازار سرمایه را دارد.
فلاح ضمن اشاره به این مطلب که نمایشگاه کیش توانسته است به اهداف خود برسد افزود: گروه های خارجی بسیاری برای حضور در این نمایشگاه به ایران آمده اند که این همه نشان از اهمیت بالای اینوکس 2019 است بنابراین امروز که بیش از 11 هیات خارجی در نمایشگاه بورس کیش حضور دارند می توانیم یکی از این سرمایه گذاران خارج را کد سهامداری بورس برای آن بگیریم ،در روزهای آینده سرمایه گذاری کند به عنوان خریدار سهام در مجموعه بازار سرمایه فعال شود، برای اولین بار این خبر انتشار پیدا می کند.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، همچنین در مورد بازار بورس دوم گفت: برای این مهم، فرآیندهای اقتصادی طی شده و همچنین مجوز های لازم برای ایجاد بورس بین المللی کیش دریافت شده و در واقع بورس دوم در مرحله ایجاد است.
وی افزود: به هر حال یک سرمایه گذار خارجی باید سهام دار این بورس شود، البته صنعت بیمه به عنوان سهام دار اصلی در این حوزه فعالیت می کند، همچنین بورس تهران و فرابورس ایران نیز فعال هستند و با چند مجموعه خارجی نیز در این مورد صحبت شده است و تا آخر سال 98 راه اندازی بورس بین المللی کیش محقق خواهد شد.
فلاح همچنین در مورد نیاز جامعه ایرانی به آموزش های بورسی گفت: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس دارای محدودیت هایی است. سرمایه گذاری در بورس مستلزم وارد کردن پول است و هر جا پول باشد یعنی ممکن است دچار ریسک و ضرر شود، بدین ترتیب نوع آموزشی که به سرمایه گذار داده می شود آموزش عام بوده و سرمایه گذار مستلزم آموزش خاص یا تحلیل از نوع تحلیل بنیادی و تکنیکال است.
وی افزود: بدین ترتیب وظیفه بورس در این مورد ساقط می شود زیرا نمی توان افراد را به سمتی سوق داد که ایجاد شائبه بکند. در واقع این کار وظیفه شرکت های کارگزاری، تأمین سرمایه، مشاورین سرمایه گذاری است.
مدیر روابط عمومی سازمان بورس تاکید کرد: بورس در بخش دانش آموزان، رویداد فینتک دانش آموزی را طراحی کرده که چهارمین رویداد آن در جزیره کیش در حال برگزار شدن است. قرار است در این رویداد به دانش آموزان خلق ایده های نو و فکر جدید برای ایجاد یک مجموعه استارت آپ آموزش داده شود و از این طریق آموزه های بازار سرمایه به صورت گام به گام به دانش آموزان آموزش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای حوزه دانشگاهی، رویداد بین المللی لیگ ستارگان بورس برای دانشجویان در سال 98 با حضور 65 تیم دانشگاهی متشکل از 60 تیم داخلی و 5 تیم خارجی برگزار شد. همچنین بازار سرمایه در حوزه رسانه ای، برگزار کننده رویداد بورس و رسانه بوده که برای توسعه فرآیندهای بازار سرمایه در شبکه رسانه ای کشور فعالیت می کند.
فلاح اظهار داشت: اگر رسانه ها در حوزه آموزش به بازار سرمایه یاری برسانند، این آموزه ها با ضریب بسیار زیادی در کشور توسعه پیدا می کند. در حال حاضر موضوع دیپلم بورس برای دانش آموزان دوم متوسطه که قصد مهارت پیدا کردن در بازار سرمایه را دارند اجرایی شده و بعد از مقطع لیسانس نیز دوره های MBA و DBA بازار سرمایه را خواهیم داشت البته در مقطع لیسانس نیز دانشگاه علمی کاربردی دایر است.
مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تصریح کرد: در سال 98 تور فرهنگ سازی شهر به شهر نیز در سطح کشور آغاز شده که سعی داریم سمینارها و کارگاه های آموزشی را در سطح کشوربرگزار کنیم. در حال حاضر به اردبیل، خرم آباد، جهرم، رشت، اصفهان سفر کرده و کارگاه های آموزشی خوبی به منظور رساندن پیام های آموزشی به مردم برگزار کردیم و این نشان دهنده توسعه نگرش نسبت به بازار سرمایه است.
وی همچنین در مورد راه اندازی سایت جدید پول نیوز و تلویزیون بورسی و اقتصادی آن و همچنین توسعه فعالیت های این رسانه گفت: ورود به حوزه فضای مجازی و برودکست اتفاق خیلی مهمی است و خوشبختانه با توسعه اینترنت در کشور انحصار برودکست بیشتر شکسته شد.
فلاح از پول نیوز خواست که زبان گویای حوزه سرمایه بشود و مردم را به سرمایه گذاری خردمندانه و با تدبیر تشویق کند و همچنین در حوزه آموزش، بازار سرمایه را یاری کرده تا مردم روش های سرمایه گذاری به خصوص سرمایه گذاری منطقی را یاد بگیرند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: